Blanda V-Jolt en torsdagskväll~

Min storebror spelar igenom Resident Evil HD REmake (REmaster) för tillfället. Han är inte lika galen i spelserien som jag är, men han är ju trots allt anledningen till att jag började spela alls till att börja med. Jag minns när vi var små, och han hade lånat det allra första Resident Evil-spelet av en klasskompis. Min bror spelade, och jag satt med och hjälpte till att lösa pusslen. Ingen av oss minns riktigt om vi klarade ut spelet då, men vi tyckte att det var spännande att spela det. Jag spelade Resident Evil REmake första gången 2008. Min bror spelar det för första gången nu.
 
 
Idag, eller nu ikväll, har vi pratat i telefon i nästan två timmar. Om Resident Evil REmake. Precis som när vi var små, och jag satt med bredvid honom. Om jag kan hela REmake i minnet? Nej. Men jag har koll på väldans mycket. Det var minst sagt läskigt när det var dags att tömma ut vattnet i Aqua Ring. Bara lite panik, haha! Det är bara så himla kul att spela Resident Evil med min bror igen. Även om jag bara är med över telefon den här gången.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0