Jag har spelat: Kingdom Hearts II Final Mix HD~

Ända sedan i fredags har jag kunnat klara ut Kingdom Hearts II precis när som helst. Det enda jag hade kvar i storyn var att besegra slutbossen. Men jag kom på saker hela tiden som jag ville göra innan spelet var slut. Först ville jag hitta alla pusselbitar. När det var klart ville jag istället hitta alla skattkistor. Och när det (typ) var klart då? Ja, då kunde jag väl lika gärna ta och fixa Ultima Weapon när jag ändå var igång. Jag hade helt enkelt alldeles för roligt med Kingdom Hearts II och var inte redo att släppa det. Trots att det var lite segstartat i början, och trots att Xaldin var en idiot. Kingdom Hearts-serien har ju legat mig varmt om hjärtat sedan jag gick i högstadiet för en sisådär hundra år sedan.
 
 
Men hur gick det med Ultima Weapon och allt annat jag ville göra då? Efter att ha sprungit runt i väldans många timmar i jakt på Dense- och Twilight-material, hade jag äntligen det jag behövde för att först skapa det sista som vapnet krävde, och sedan själva vapnet.
 
 
Ultima Weapon. Mitt, för första gången någonsin. Vilken känsla! Jag har aldrig orkat med att fixa det, eftersom det är en sån väldans långsökt process. Men att ha det klart precis innan sista fighten kändes som världens belöning.
 
 
Jag kände mig bara "lite" överlevlad dock, haha! Jag kanske borde ha sparat allt detta farmande tills efter slutbossen. Men så kan det gå!
 
 
Äventyret blev totalt 58 timmar och 7 minuter långt. Ändå finns det så mycket mer att göra. Jag känner mig klar med Kingdom Hearts II. Åtminstone för den här gången.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0