Jag har sett: Buffy the Vampire Slayer~

Buffy the Vampire Slayer gick på TV när jag själv gick i mellanstadiet. På den tiden himlade jag dock med ögonen åt den serien, och brydde mig inte något större om den. När jag såg att den fanns på Netflix bestämde jag mig för att se den. Och det är inte bara ett avsnitt jag har sett. Jag har sett dem alla. Allt. Jag såg det första avsnittet för en halv evighet sedan. Det är åtminstone så det känns. Men det var den 6:e maj i år. Jag såg det allra sista avsnittet igår kväll. Medan jag har tagit mig från början till slut av Buffy, har Andreas och jag sett Better Call Saul, Ajin och The Family, och jag har själv även sett Stranger Things.
 
 
Efter att ha sett klart denna fantastiska serie känner jag mig lite vilsen gällande vilken serie jag borde se härnäst. Jag försökte mig på iZombie, men insåg ganska snabbt att det inte är en bra serie att äta till. Jag testade på American Horror Story, men den var lite för galen för min smak. Jag skulle vilja fortsätta se Förhäxad, men den finns inte längre på Netflix. Likadant med Buffys andre hälft, Angel. Jag har nu gett Orange Is the New Black en chans, så vi får se vart det leder. Jag vet dock att den knappast kommer kunna slå den storhet som är Buffy. Det är liksom svårt att toppa det som känns som en av världens bästa TV-serier. Min favoritkaraktär? Spike. Så klart. Haha!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0