Laxen och trollet~

Det blev en Pokémon/latte-promenad för mig och Andreas här på kvällen. Det började med att vi skulle bära upp lite grejer på vinden innan vi gick ut, för att sedan strunta helt i vinden och springa ut så fort vi kunde. Vi hade en Clefairy i närheten. Och det var minst sagt tur att vi sprang! Förutom Clefairy hade vi nämligen en riktig knubbis på radarn - Snorlax.
 
Varken jag eller Andreas hade stött på en Snorlax tidigare, så vi var minst sagt spända. Skulle vi hinna fram till den innan den försvann?
 
Vi hann! Och med ??? som combat power hoppades jag att jag kunde fånga den smärtfritt. Så det blev en razzberry och Ultra Ball. Som tur var visade han sig vara ganska lättfångad.
 
Jag är sjukt nöjd med min Snorlax! Han är min starkaste Pokémon, och har redan stått på ett gym. Men dagens spawn-tur slutar inte där. När vi kommit en bit ifrån cafét där vi köpte våra islatte, fick vi en annan intressant Pokémon på radarn. En som Andreas stött på, men som har gått mig helt förbi. Fram tills nu. Mr. Mime. Och det är han som är trollet i den här historien. Vi hade honom övers på radarn, men när vi kom närmare despawnade han. Typikst. Men det tar inte slut där. Vi var på väg till ett ställe som sägs ha Scyther och Charmander, men lyckades på något sätt komma till en ytterligare Mr. Mime. Men även denna försvann efter ett tag, för att vi började gå åt fel håll och vi helt enkelt inte hann fram i tid. Så vi ger upp sökandet efter detta troll, och känner oss nöjda med laxen. Så vi går mot tidigare nämnda spawn-punkt igen. Om vem står då precis framför oss? Mr. Troll. Med sitt roade ansiktsuttryck. Han vet hur mycket vi fick kämpa, haha.
 
Inte världens bästa, men det duger gott och väl för att fylla mitt Pokédex. Efter att ha trollat oss så mycket blev han till slut en lätt fångst.
 
Tack vare laxen och trollet har jag nu 107 stycken i mitt Pokédex. Gotta catch 'em all!
 

Kommentarer
Postat av: Danny

=D
https://www.youtube.com/watch?v=H4BNbHBcnDI

Svar: Hahahhahahhahahahha xD
Mlie-Redfield

2016-08-25 @ 19:29:12
Postat av: SpeLinnea

Stort grattis, vad kul att hitta Snorlax i det vilda! Har ännu inte varken laxen eller mimen!

Svar: Tack! Var en rolig överraskning! De kommer nog till dig snart med ska du se =D
Mlie-Redfield

2016-08-26 @ 21:26:01
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0