En mysig jul~

I år var första gången som Andreas och jag hade möjlighet att fira med min familj, tillsammans. Så då blev det så klart julfirande hos både mamma och pappa! Det var så kul att visa Andreas våra jultraditioner. Som att vi alltid får ett paket av tomtenissarna (även känt som min mamma), som alltid innehåller en ask med vårt favoritgodis. Min bror får Geisha, min syster får Toffifee, och jag får givetvis världens bästa godis: Romerska Bågar. Om nom nom!
 
Den traditionen började dock med att vi fick ovan nämnda godisask, en tidning och en chokladtomte. För att vi skulle hålla oss sysselsatta i några timmar medan mamma (relativt ostört) fixade med maten. Sedan hängde liksom den där chokladasken kvar. Vi vaknade upp hos mamma på julaftonsmorgonen, och det blev goda skinkmackor till frukost. Till Julkalendern, som jag inte följt i år heller. Jag har bara glömt bort det hela tiden. Jag har ju liksom knappt fattat att det är december än, haha.
 
En glad Andreas tar för sig av julfrukosten.
 
Efter att ha ätit gott, var det dags att göra sig i ordning. Och fotas framför granen - så klart!
 
Sedan dukades godisbordet upp med en massa godsaker! Det blev vår lunch, hihi.
 
När min bror kom förbi passade jag på att be mamma ta en bild på mig och syskonen. Brorsan kan sällan vara seriös på bilder, haha! Efter paketöppningen var det dags för mig, Andreas och brorsan att bege oss iväg till pappa för att äta julmat och spendera resten av julafton där.
 
Maten var så himla god! Åt nog lite för mycket - men det var det värt!
 
Fick en bild på allihop. Det var längesedan jag och min bror firade jul med pappa, så det var jättekul att vi gjorde det i år. Och ännu bättre att Andreas kunde vara med. Jag hade en riktigt mysig jul, och det bästa av allt var så klart att umgås med hela familjen.
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Trevlig läsning! =) Och vad vore en jul utan det där paketet från tomtenissarna, jag får ju också ett sånt paket! =D

Svar: Tack! ^^ Eller hur - julen börjar ju med det paketet =D Vad fick du i ditt? ^^
Mlie-Redfield

2016-12-27 @ 10:23:12
Postat av: opkij

Bildbevis! Jag sa ju att ni INTE skulle föräta er, haha. Nej men riktigt mysigt, jag är inte lika fixerad av jul som jag var för ca 5 år sen men jag ser det fortfarande som en stor höjdpunkt på året och det är alltid nåt speciellt när mamma placerat ut över hundra tomtar och julprydnader i lägenheten, alla samlas till god mat och ett smärre berg av julklappar. När jag bodde "hemma" hade vi samma tradition med att få något litet+ätbart i julstrumpan på morgonen, hehe.

Jag misstänker att den innehåller alkohol men den där röda miniatyr backen på sista bilden var riktigt söt!

Svar: Hahaha, sånt som händer under julen! Kul att det är fler som har samma tradition =D
Det gör den x) Tycker den var riktigt charmig ändå!
Mlie-Redfield

2016-12-28 @ 17:06:17
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0