En skugga över Peach~

Eller åtminstone en delvis skugga. Jag har precis börjat med skuggningen av min Peach-teckning, efter två månaders uppehåll från den teckningen. Hoppsan!
Jag har aldrig riktigt gillat att lägga till skuggor. Det ser fantastiskt ut och ger bra djup i bilden - när andr gör det. För mig är det en teknik som fortfarande behöver övning. Men jag kan åtminstone se framsteg i processen. Än så länge är kronan och håret skuggade. Och jag har ändrat hennes hudfärg till något lite mörkare. Hon såg bara så väldans blek ut, så här två månader senare. Hehe. Nej, tillbaka till Peach nu - hon har väntat länge nog!
 

Kommentarer
Postat av: Jerry Olsson

Skuggningar är en utmaning, men jag tycker om att pyssla med det när jag ritar. 😊 Förresten, är det Photoshop du använder?

Svar: Det är det verkligen! Men en blir inte bättre utan övning =) Nää, GIMP. Använt det sedan 2008. Mer avancerat än Paint, men inte för komplicerat. Lager finns, och det räcker för mig, hehe.
Mlie-Redfield

2016-12-28 @ 11:49:33

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0