Jag spelar: Pokémon Moon~

Äntligen. Som jag har längtat efter ett nytt Pokémon-spel. Jag har suttit med Moon sedan release, och Andreas spelar Sun. Det är få saker som slår känslan av att ge sig ut på ett helt nytt Pokémon-äventyr. Jag hade sedan länge bestämt mig för att välja vatten-startern Popplio som min första Pokémon i Alola. Så när det var dags att välja blev valet minst sagt enkelt.
 
 
Vad gäller resten av laget så har jag faktiskt inte riktigt bestämt mig. Just nu har jag med mig Primarina (Popplios sista utveckling), Toucannon, Petilil, Butterfree, Magneton och Persian (Alola-formen). I dagsläget känns det mest bara som att Persian är där för att jag inte har hittat någonting bättre, så vi får se vad som händer under äventyrets gång.
 
En sak som jag verkligen gillar med Pokémon Sun/Moon, är att Pokémon-Amie-funktioen från X/Y har gjorts till en mer naturlig del av spelet. Efter vissa strider kan du få alternativet "care", där du med hjälp av olika verktyg kan piffa till din Pokémon så att den åter är fit for fight.
 
 
Som här, där min Pikipek blev lite tilltufsad efter en hård strid. Och så lite bönor för att stilla hungern, och en klapp på huvudet för ett bra jobb. Ju gladare och ju mer din Pokémon tytt sig till dig, desto mer XP får den i strid. Den kan även i vissa fall undvika attacker och väcka sig själva efter att motståndaren sövt den. Inte helt fel! Hela äventyret känns mer levande när det går att interagera så här med sina Pokémon.
 

Kommentarer
Postat av: mammatillmirakel.blogg.se

Jag spelar också pOKEMON moon. :) Helsåd än så länge :)

Svar: Det är ju så himla bra! =D
Mlie-Redfield

2016-12-13 @ 18:44:11
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0