Hemmagjort isté~

Nu när det är sommar och varmt är det gott att ha någonting kallt att dricka. Så då var det dags att dra igång med min isté-produktion! Jag fick tips och recept av min vän Kerstine för något år sedan, och gör ganska så många liter under sommarperioden. Just nu har jag tre olika smaker i kylen, haha! Perfekt för en tédrickare att kunna njuta av denna dryck lika mycket på sommaren som under det kalla vinterhalvåret.
 
Älskar isté! Och att göra eget tycker jag är mycket roligare (och godare) än att köpa färdigt. Det finns ju så många fler smakmöjligheter när en gör själv!
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Det var inte igår man drack isté! Hur gör man det? Jag antar att det är lite mer än att bara göra vanligt té och ställa in i kylen? ;D

Svar: Hahahaha, det enda som är utöver att kyla ner det nygjorda varma téet är att smaksätta det med citron och socker. Behöver inte vara svårare än så! ^^
Mlie-Redfield

2016-06-08 @ 17:20:27
Postat av: Sarah Sjöstedt

Åh vad gott :D Längesen jag drack iste nu, men ett tag var jag helt hooked på persika iste. Så gott!

Svar: Ååååh, persika. Så himla gott!
Mlie-Redfield

2016-06-09 @ 06:13:03
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0