Mlie i New York, del ett~

Här är det första inlägget om vår resa till USA, med start i New York. Resan började med att jag och Andreas åkte hem till min mamma, för att ta det lite lugnt innan bilresan till flygplatsen skulle börja. Mitt i natten. Den första flygturen var hur lugn som helst - men flyget till JFK var minst sagt turbulent. Jag har aldrig flugit så långt tidigare, så det var lite läskigt ändå. Men vi kom fram välbehållna. Och då var det dags för alla kontroller och allt vad det innebär när det är USA som är destinationen.
 
Andreas och jag i väntan på flygresan.
 
Mamma, min syster och min extrapappa på plats på planet. Vi var framme på hotellrummet vid midnatt svensk tid, vilket blir 18:00 i New York. Då hade vi rest i nästan ett dygn, inräknat allt väntande mellan resans olika delar. Vi var minst sagt trötta! Trots det valde Andreas och jag att ge oss ut på vårt första äventyr i denna storstad. I ett väldans regnväder styrde vi stegen mot det nyrenoverade Nintendo NYC, som tidigare hette Nintendo World Store. Trots att det var väldans kallt var det minst sagt värt det! Andreas fick tag på det han skulle köpa, och vi gick tillbaka till hotellrummet. Och så gick vi ut igen för att köpa vatten och godis, haha!
 
Det här är utsikten från vårt rum. En fin trappa, helt enkelt. Vi gick upp 06:00 vår första morgon i New York. Vi skulle möta de andra en timme senare, så det var bara att börja göra sig redo för vår första heldag i storstan!
 
Och vi började ju så klart med frukost. Vi hittade ett ställe som hette Bread & Honey, där de bland annat hade amerikanska pannkakor och bagels. Om det var gott? Vi åt frukost där varje dag. Så himla gott!
 
Världens bästa lillasyster.
 
Efter en väldans bra frukost var vi redo att ge oss ut på äventyr i regnvädret. Times Square var vår första destination.
 
Affärerna hade i stort sett precis öppnat för dagen. Vi fick till och med vara med på en öppningsceremoni i Disney-butiken! Och vilken underbar butik det var!
 
Det fanns alldeles för mycket fina saker.
 
De här var ju bara för underbara!
 
Så mycket fina Mimmi-saker!
 
Kan jag inte bara få köpa hela butiken? Haha! Efter denna mysiga butik gick vi in på Forever 21, där det handlades en del kläder. Efter det var det dags att gå in på NBA Store.
 
Andreas köpte en riktigt fin tröja där. De hade hur mycket som helst. Efter att vi hade gått lite vilse hamnade vi vid Victoria's Secret, följt av en snabbtur på Sephora och GameStop, och sedan tittade vi in på Macy's. En väldans massa butiker, helt enkelt. Sedan tog vi tillfället i akt att spana på lite byggnader. Som Grand Central Terminal och Chrysler Building.
 
Här har vi Radio City Music Hall.
 
Och här är St. Patrick's Cathedral. Det är lite trist att det regnade så mycket när vi var i New York, men vi hade det bra ändå!
 
Så, det var helt enkelt den första delen av min resa till New York. Vi hann se otroligt mycket, och det är så kul att dela med sig av alla upplevelser!
 

Kommentarer
Postat av: Kerstine

Så kul att läsa!! :-) ser fram emot resten!

Svar: Kul att du gillade det <3 Har en massa bilder kvar!
Mlie-Redfield

2016-03-17 @ 21:07:42
Postat av: Sting

Awesome, Disney Store såg riktigt nice ut! Ska bli kul att få se mer bilder från er resa :D

Svar: Det var minst sagt en underbar butik! Köpte två tröjor, men hade kunnat köpa så mycket mer ^^
Mlie-Redfield

2016-03-17 @ 22:49:37
Postat av: Sarah Sjöstedt

Gud vad kul att få läsa om er resa. Ser fram emot att få läsa resten av resan sen. New York verkar ju helt underbart! Har aldrig varit i USA men just New York lockar faktiskt =)

Svar: New York är en jättefin stad, med så himla mycket att se och uppleva. Vi pratar redan om vår nästa tur dit!
Mlie-Redfield

2016-03-17 @ 23:34:18
URL: http://ninjabob.blogg.se/
Postat av: Danny

Jättekul läsning! En dag ska jag åka till USA och bila genom hela landet! =D

Svar: Åååh, det låter hur fantastiskt som helst! Vilken upplevelse det skulle vara =D
Mlie-Redfield

2016-03-18 @ 18:12:40
Postat av: SpeLinnea

Whoah, så coolt! Vilka häftiga butiker!
Gjorde ni några spännande möten med amerikaner?

Svar: Haha, ja, vissa butiksbiträden var lite intressanta av sig x) Vi mötte väldans många svenskar faktiskt - det var ett par som kom fram till mig i Disney-butiken och började prata svenska. Det var lite oväntat!
Mlie-Redfield

2016-03-19 @ 18:13:53
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0