Mlie i New York, del tre~

Då var det dags. Här kommer de sista bilderna från New York. Men var lugna - jag har massvis med bilder från Florida att visa upp sen också!
 
Vår tredje och sista dag i New York började med solsken. Fast det var ändå kallt och blåsigt. Dagens plan? Central Park!
 
 
 
 
Det var så himla härligt att bara vandra runt i parken. Vi lyckades hitta det här lilla stället - som har en viktig roll i tv-serien Gossip Girl, som både jag och min syster har sett. Det var kul att se det på riktigt!
 
Vi köpte en "liten" kringla.
 
 
 
 
Jag tog så många bilder i parken att min kamera fick slut på batteri. Ooops! Men det var ju bara så himla fint. En så stor kontrast mot all betong som staden annars består av. Åh, vad jag saknar New York. Så de bilder som följer är inte tagna med min kamera - utan det är bilder som antingen Andreas eller min mamma har tagit. Förutom vissa bilder som jag har tagit med Andreas telefon. Så glad att det inte bara var jag som fotade den här resan, haha! När vi hade vandrat klart i Central Park fortsatte vi att vandra. Ända bort till en viss restaurang. Tom's Restaurant.
 
Eller, för de av er som sett Seinfeld - Monk's Café.
 
Ett givet ställe att äta på om en har sett Seinfeld! Flingor, någon?
 
Och gott var det! Vår servitris erbjöd sig att ta en bild på oss så fort vi fått in maten. Så snällt!
 
Mina pannkakor. Blev minst sagt mätt - så mycket mat!
 
Andreas var nöjd med sin milkshake och macka.
 
Och finaste mamma var nöjd med sina pannkakor hon med. Min syster åt pannkakor med choklad i. Det såg galet gott ut! Och min extrapappa tog en macka, precis som Andreas. Det var jättekul att äta på den restaurangen, även om det så klart inte ser ut som det gjorde i Seinfeld. Men ändå! God mat och en rolig upplevelse.
 
Det var vår sista dag i New York! Vi hann ju ändå med en hel del under de tre hela dagarna vi var där. Snacka om att utnyttja tiden väl! Men bara en resa räcker inte - jag vill jättegärna tillbaka igen.
 

Kommentarer
Postat av: Evy

Vilka bilder!

och apropå kringlan så ska du ta dig en titt och smaka Kretas enorma munkar om du åker dit någon gång. Seriöst EN skulle man lätt kunna dela på fyra personer!

Kom och tänka på de när jag såg gruppbilden,
var inte din bror med alls?

Svar: Tack!
Haha, får se om det blir någon gång =)

Han var inte med i New York, utan de mötte oss i Florida istället =)
Mlie-Redfield

2016-03-25 @ 21:38:25
URL: http://growlikeaflower.blogspot.com
Postat av: Pitimy

Waaaa (●♡∀♡) Vad coolt att ni var vid Tom's Restaurant!! Super jelly ;;

Svar: Det var jättehäftigt! =D
Mlie-Redfield

2016-03-25 @ 23:27:17
Postat av: Boel

Seinfeld...! Vad häftigt!

Svar: Jaaaaaa! =D
Mlie-Redfield

2016-03-25 @ 23:56:52

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0