Glassbild, 2016~

Så var det dags för bloggens äldsta tradition - glassbilden! Även om jag i år är lite sent ute med den.
 
"Det började lite av en slump. I maj 2011 åt jag vårens första glass ute i solen. Och tyckte att det var ett bra tillfälle att ta en bild. Förra året åt jag också vårens första glass i maj, och tog en likadan bild. Igår var det dags för årets glassbild."
 
År 2013 skrev jag ovanstående stycke i inlägget om det årets glassbild. I år är jag som sagt lite sent ute - det är i början av maj som jag har tagit glassbilden tidigare år. Men det är ju åtminstone rätt månad, haha! Så hur ser den omtalade bilden ut då? Precis så här:
 
Andreas ville vara med för andra året i rad, yay! Kan fortfarande inte släppa hur liten jag var 2011. Det är så lätt att se vad som har förändrats under ett år genom att se på en serie av bilder där en har samma min. Ibland saknar jag mitt långa hår. Just 2012 ser det ju så himla fint ut! Nu 2016 är tredje året med kortklippt hår. Och femte året med luggen på samma sätt. Kanske dags att skaffa en ny frisyr snart? Haha! Fnissar fortfarande åt att det bara var 2012 som jag inte åt 88:an. Anledningen? Den var alldeles för dyr för min studentplånbok när jag pluggade på universitet! I år lyckades jag till och med få Andreas att äta den traditionella glassbilds-glassen.
 
Jag tycker väldans mycket om den här oplanerade traditionen. Nästa år kommer en ny glassbild!
 

Kommentarer
Postat av: Boel

Glassbilden är bäst! :D

Svar: =D
Mlie-Redfield

2016-05-19 @ 15:26:30
Postat av: Danny

Jag satt igår på jobbet och undrade just när du skulle ta årets glassbild! Bra där! =D

Svar: Haha, kul att du kom ihåg! =D Ska försöka vara snabbare nästa år ^^
Mlie-Redfield

2016-05-19 @ 17:44:13
Postat av: opkij

Jag som tyckte det var precis jag kommenterade på förra årets glassbild... Jaja, lika kul i år med och inte lätt att vara student 2012, varken råd med 88:an eller att klippa sig, haha.

Svar: Det går så himla fort! Galet! Haha, studentlivet vettu xD
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0