Lite ordning bland sminket~

Det där med ordning har aldrig varit min starka sida. Fråga bara min kära mor, haha! Hon fick tjata en hel del på mig i mina yngre dagar. Idag är jag ledig, och hade planerat att spendera det mesta av dagen i Yharnam. Istället började jag organisera och städa min sminkhylla. Och det blev väldans bra till slut - ordning och reda är helt klart underskattat!
 
Så här såg det ut innan. Saker överallt, huller om buller. Helt klart i behov av städning.
 
Och så här blev resultatet! Det är så mycket roligare att städa till musik. Utada Hikaru fick hålla mig sällskap den här gången.
 
På den här hyllan hamnade alla mina läppstift, och de ögonskuggspaletter som jag använder mest. Som mina 9 ögonskuggor från Makeup Geek, Jaclyn Hill favourites av Morphe Brushes och Wet n Wild-paletten som jag köpte i Florida. Blev ju hur bra som helst!
 
Och här hamnade alla mina borstar, liquid lipstick, highlighters (Jaclyn Hills Champagne Pop är den finaste av dem alla), blushes och min nuvarande foundation. Allt för ansiktet, helt enkelt. Nu vet jag precis var jag har allt mitt smink, och jag fick även chans att rensa ut sånt som jag inte längre använder. Nu känns det mycket bättre. Dags att ge sig in i Yharnam!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Duktigt, skönt att få lite ordning och struktur bland sitt smink. :) Ser fint ut! Skulle också behöva städa och organisera bland mina hyllor en vacker dag.. X)

Svar: Verkligen! Ska göra mitt bästa för att hålla det så här fint också, haha! En vacker dag, men inte idag ;D
Mlie-Redfield

2016-05-27 @ 12:54:17
Postat av: Zaisha <3

va snyggt det blev :) älskar när allt är organiserat :)

Svar: Verkligen! Ska jag bara hålla det så här också, haha =D
Mlie-Redfield

2016-05-27 @ 15:22:33
URL: http://zaisha.blogg.se/
Postat av: Sarah Sjöstedt

Det är alltid skönt att få ordning på sina grejer! :D Men sen tar det några dagar så är det lika mycket kaos igen, iallafall för min del, haha :P

Svar: Än så länge är det ordning! Men får se när det blir kaos igen x)
Mlie-Redfield

2016-05-28 @ 11:09:09
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0