Min nya 3DS~

Jag köpte min första 3DS i juli 2011. Sedan dess har jag haft den med mig nästan överallt. Men efter väldans många speltimmar började den tyvärr stänga av sig självt utan förvarning, och det var efter det jag började fundera på att kanske skaffa mig en ny konsol. I början av veckan fick jag hem den - min fina New 3DS. Med världens finaste platecovers. Och ett väldans bra spel redan förinstallerat på konsolen. Som jag visserligen redan har klarat, men ändå!
 
 
Och eftersom jag inte vill behöva släpa med mig två stycken 3DS:er överallt, kände jag att det var bäst att göra en system transfer. Allt som fanns på min fina, gamla 3DS fördes över till min nya.
 
Det var med ett tungt hjärta som jag sa farväl till min fem år gamla vapendragare, och tröck på OK. Helt tömd på allt sitt innehåll får den numera bo i sin lilla väska. Det känns faktiskt lite konstigt att ha en helt ny maskin - men efter frekvent använde under fem år tog jag det säkra före det osäkra och förde över allt innan konsolen helt klappade ihop. Det jag var mest orolig för under överföringen var att min sparfil i Animal Crossing New Leaf skulle försvinna, men den fördes som tur var över utan problem till den nya konsolen. Och med min separationsångest är jag ändå lättad över att den här processen är genomförd.
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Hade själv gärna skaffat en N3DS men min vanliga 3DS fungerar alldeles utmärkt. Om du får möjlighet, spana in Xenoblade Chronicles 3D, om du inte redan har det till Wii! =)

Svar: Då är det bara att spela på =D Min backlogg för 3DSen är ganska så enorm, men det lägger jag till på listan! =)
Mlie-Redfield

2016-05-18 @ 18:58:11

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0