Mina nya verktyg~

Jag fick ju en jättefin Wacom ritplatta av Andreas i födelsedagspresent, och Copic Ciao-pennor av mig själv. Jag har försökt komma tillbaka till målandet, och för mig brukar det vara lättast med lite nya verktyg.
 
 
 
Både ritplattan och pennorna är jag ovan med ännu, men jag testar mig fram för att hitta arbetssätt som passar mig. Just ritplatta är någonting som jag har velat sedan jag var runt 16 år, så att faktiskt ha en känns hur fantastiskt som helst! Det har underlättat mina linearts så himla mycket. Och jag hoppas kunna dela med mig av den första riktigt omfattande teckningen jag gjort med den inom den närmsta veckan. Pennorna är det dock lite krångligare med, eftersom jag är så himla van vid att måla digitalt och kunna ctrl + z varenda litet misstag, haha. Men det ska nog gå det med. Bara jag ger det lite mer tid.
 

Kommentarer
Postat av: opkij

Man vet att man suttit för länge framför ritprogrammet när man försöker använda Ctrl+z i sin verkliga vardag, haha. Lite synd att det har tagit så lång tid innan du äntligen fick din ritplatta men bättre sent än aldrig och det ska som sagt bli kul att se fler framtida skapelser med den.

Svar: Pfffff, jag använder ALLTID ctrl+z i verkliga livet. Fungerar dock aldrig xD Ska bli jättekul att pyssla mer med plattan, men det krävs som sagt en del övning. Men kul är det!
Mlie-Redfield


Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0