Mlie i Florida, del 2~

Vår tredje dag i Florida blev den stora roadtrip-dagen! Väckarklockorna var ställda på 4 - och efter frukosten bar det iväg ner mot Key West genom Everglades. Till en början åkte vi efter bilens inbyggda GPS, men den ledde oss två timmar åt helt fel håll. Så då knappade vi istället in adressen på den GPS som vi hade köpt i New York. Efter några timmars färd hamnade vid Kirbys nationalpark (typ) och gick en liten tur genom Everglades träskmarker med hopp om att se några alligatorer. Vi såg en orm och sköldpadda, så lite nära var det väl ändå, haha! Men det var väldans fint där, så vi var nöjda ändå.
 
 
 
 
Mor och bror spanar efter alligatorer.
 
När vi fortsatte åka körde vi förbi en roadkill-alligator, och sedan hamnade vi vid Big Cypress Natural Preserve, där en massa alligatorer låg och solade. Så häftigt!
 
 
Syster och Andreas spanar på reptilerna.
 
 
När vi hade spanat klart på de solande alligatorerna bar det av mot nästa ställe. Hela familjen, förutom Andreas och jag, ville åka svävare.
 
Det såg riktigt roligt ut, men jag är inte så överförtjust i djupt vatten. Speciellt inte när det finns alligatorer där! Nästa punkt i planen var att hitta någonstans att äta. Och vi hittade ett helt fantastiskt ställe i Key Largo!
 
Det fanns väldans mycket gott att välja på. Det var så underbart att sitta så nära havet och äta så god mat!
 
Och ta knäppa selfies, haha!
 
Till efterrätt blev det så klart en riktigt god Key Lime Pie. Ett måste när en ändå är på en key. Och vilken paj! Vi delade på fyra bitar istället för att äta en var för att bitarna var så stora - men så här i efterhand hade jag nog kunnat få i mig en hel bit själv. Det var bland det godaste jag har ätit! Efter en helt perfekt matupplevelse åkte vi vidare, tills vi kom till ett rosa motell i Islamorada. Där vi som tur var bara skulle stanna för en natt.
 
Vi tog en liten promenad i området innan det var dags att sova. Dagen efter väntade ännu fler timmar i bilen - på väg ner mot Key West.
 

Kommentarer
Postat av: CursedInn

Underbart!!

Svar: Längtar tillbaka~
Mlie-Redfield

2016-05-20 @ 15:49:24
Postat av: opkij

Vilket mys! Att hålla sig undan alligatorvattnet känns helt klart som rätt beslut från er sida, hehe.

Svar: Hahahaha, men eller hur! Resten av familjen hade väldans kul de med - lite för nära alligatorerna för min del dock!
Mlie-Redfield

Postat av: Boel

Mer matbilder...! ;) Låter inte som att motellet var så uppskattat, men resten lät super. :)

Svar: Älskar matbilder xD Haha, nej, inte direkt. Det fanns hårstrån på lakanet, och det var inte direkt i toppskick. Men dög för en natt!
Mlie-Redfield

2016-05-30 @ 22:18:52

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0