Ser fram emot att återuppleva ett äventyr~

Resident Evil som spelserie fyller som bekant 20 i år. Och Capcom firar på det sätt de kan bäst - genom att återutge gamla klassiker. Resident Evil REmake, 0, Code: Veronica X och 4 har under tidigare år släppts digitalt till Xbox 360 och PlayStation. Till denna skara kommer senare i år även Resident Evil 5 och 6 (plus att RE4 släpps IGEN - fast på de senaste maskinerna) - som nu kommer att släppas digitalt till Xbox One och PlayStation 4. De av er som har läst min blogg länge vet hur mycket Mercenaries jag spelade i Resident Evil 5. Så vi kan nog utan tvekan säga att jag ser fram emot portningen till PlayStation 4. Tänk vad kul att kunna streama mina Mercs-rundor på twitch! Jag längtar så fruktansvärt mycket tills detta fantastiska spel får sitt återsläpp. Att RE6 också kommer kunde jag inte bry mig mindre om, haha!
 
 
Någon gång under sommaren kommer alltså Resident Evil 5 att släppas till PlayStation 4 och Xbox One. Hur peppad jag är? SÅ PEPP! Jag har haft så otroligt många härliga speltimmar med Resident Evil 5, och jag längtar tillbaka till detta fantastiska spel.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0