Inte som planerat~

Jag kände för att testa någonting nytt när jag började med linearten för Peach. Någonting som var menat att underlätta steget från scanning till att ha en bra digital lineart som grund. Men det blev inte alls som jag tänkt.
 
Hela teckningen fick ojämna färgtoner - och för att få bort det var det sudd som gällde. Det syntes allra mest i ögonbrynen.
 
 
Jag satt ett tag nu på förmiddagen och försökte få bort så mycket av det som möjligt. Jag hade ju redan börjat färglägga, och kände inte för att börja om helt. Men jag blev tvungen att göra om ögonbrynen och ögonen, för det gick bara inte att komma åt det.
 
Så det här blev de nya ögonen och ögonbrynen. Resultatet blev mycket mjukare. Och jag bestämde mig för att göra om hela linearten, ändå.
 
 
Just nu är allt bara ganska rörigt, men jag hoppas att den nya linearten blir bättre än den gamla. Och nu vet jag åtminstone att min gamla teknik var bättre än det jag testade här, haha.
 
 

Kommentarer
Postat av: Hiro

Gillar ögonen :D

Svar: Tack så mycket :* Är glad att jag gjorde om dem, men nu har jag "några" extra timmars jobb framför mig x)
Mlie-Redfield

2016-10-21 @ 13:16:29
Postat av: Danny

Det där problemet brukar jag få ibland också när jag redigerar bilder. Ibland fungerar det att lägga på en "feather" gör att göra markeringen lite mjukare. Kan vara värt att testa! Annars har jag suttit i max zoom och fyllt i vita pixlar många gånger. xD

Svar: Ooh, tack för tipset! Kommer nog dock aldrig försöka mig på det knepet jag hade igen dock x) Hade gått mycket snabbare att bara göra om allt, haha.
Mlie-Redfield

2016-10-21 @ 16:37:45

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0