Clearview~

Idag, efter två års väntan, släpptes ett nytt album av mitt favoritband Poets of the Fall. Det var i och med att jag spelade Alan Wake år 2011 som jag upptäckte detta underbara band. Jag har lyssnat igenom skivan, och har skrivit ner lite anteckningar om mina första intryck. Som helhet tycker jag att den var bra, men inte fantastisk. Det fanns många lugna låtar, och alldeles för få med högt tempo för att väga upp det. Men vem vet - om en vecka eller två kanske det är mitt nya favoritalbum?
 
 
Tio nya låtar, varav Drama for Life släpptes som singel för ett tag sedan. Med två olika videos. Själv föredrar jag nog ändå lyric-videon, som kom först. Drama for Life är skivans första låt, och jag tycker att det är en bra låt att starta ett nytt album med. Den blev snabbt en favorit. Nu ska låtarna in på min iPod, och så återkommer jag om vad jag tycker om låtarna när jag smält dem lite mer.
 
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Det är intressant att vissa album kräver lite lyssning för att de ska växa. Så var det med Daft Punks Random Access Memory för min del, som krävde lite tid men som jag tycker är deras bästa album så långt. Måtte den här växa och bli helt fantastisk! =D

Svar: Det är väl för att vi har såna höga förväntningar när vi längtar länge efter ett album. Och så blir det inte som en tänkt. Men Clearview blir bättre och bättre, som tur är =)
Mlie-Redfield

2016-10-01 @ 18:41:30

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0