Ett nytt liv åt en gammal vän~

År 2011 sydde jag min tredje cosplay någonsin. Claire Redfield från Darkside Chronicles kapitlen Game of Oblivion. Med andra ord en uppdaterad version av hennes outfit från Code: Veronica. Det var en minst sagt ambitiös cosplay. Det var första gången jag sydde ett par byxor - och jag valde att sy ett par jeans. Som i efterhand inte alls ser så bra ut som jag tyckte att de gjorde då, haha. Men det var mitt första försök. En del av dräkten som faktiskt blev lyckad är västen. Den har inte världens bästa passform, och den saknar innertyg. Men jag har ändå alltid varit nöjd med den.
 
 
Som med de flesta av ens cosplays finns det en del saker jag skulle ändra på den här dräkten, om jag hade tid till det. Eller rätt tyg. Och det där med tyget är inte längre ett problem. När jag var hemma hos mina föräldrar och plockade bland några lådor i källaren hittade jag tyget som jag använde till västen.
 
 
Och inte lite heller - jag hade ju hu mycket extra som helst! Så nu är bara frågan om jag ska orka göra om hela västen från början, eller helt enkelt bara renovera den gamla lite. Gör jag om den måste jag nog göra om teckningen som jag använde till trycket, samt hitta ett tryckeri som kan fixa jobbet för en billig peng. I vilket fall ser jag fram emot att ge den här cosplayen ett nytt liv i år.
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Grymt, ska bli kul att följa! =D

Svar: Hoppas jag hinner det bara, haha!
Mlie-Redfield

2016-09-11 @ 15:48:49
Postat av: Sting

Båda dina Claire cosplays är jättefina och välgjord! :D Förstår dock vad du menar med att man kunde ha gjort så mycket bättre jobb idag. Alltså jag är så grymt sugen på att göra ny Rebecca också..! Vi får göra debut du och jag som sagt ;)

Svar: Tack finaste <3 Jaaaa, men verkligen! =D
Mlie-Redfield

2016-10-04 @ 19:34:12

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0