Mitt nya pennställ~

Jag har länge haft mina Copic-pennor i en svart korg. Det har fungerat bra, men det är svårt att få en bild av vilka färger jag har utan att sortera dem utanför korgen. Så jag kände att det helt enkelt var dags att fixa ett nytt hem till mina pennor.
 
Så här har pennorna förvarats. Jag har spanat lite efter ett pennställ, men har inte hittat något som jag har fastnat för. Så jag sökte efter lite inspiration på YouTube, och hittade en video där de gjort ett pennställ utav flingpaket. Så smart! 
 
 
Och eftersom jag råkade ha ett par flingpaket hemma satte jag igång med att göra ett eget.
 
Här har jag delat flingpaketen, och mätt ut hur långt jag ville att pennorna skulle sticka ut utanför kanten.
 
Så då var det dags att klippa ut det som skulle flätas samman till hyllplan.
 
Det blev ganska många bitar!
 
Sedan var det dags att göra själva flingpaketen lite finare. Jag köpte ett par olika fina papper som jag sedan klädde in dem i.
 
Efter det tog jag lite washi-tejp och satte runt alla kanter och hörn. I med hyllplanen, och sedan var det bara att lägga in pennorna. Jag är riktigt nöjd med hur det blev - speciellt eftersom det var första gången jag gjort något liknande. Nu har jag ännu mer plats för nya pennor, yay! 
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Det blev ju superbra! Vilket fiffigt pyssel.

Svar: Tack! Ja, det var kul att pyssla med ^^
Mlie-Redfield

2017-04-17 @ 17:32:56
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0