Herculie~

Emelie är ett väldigt bra namn att göra ord utav, som beskriver mig. Drygelie. Skrattelie. Rage-quitelie. Listan kan göras lång - det vet min twitch-chatt, haha. Men ett av de bästa namnen jag fått är Herculie. Vilket passar mig väldans bra då jag har börjat speedrunna Herkules till PlayStation 1. Eftersom jag nu streamar Herkules en hel del, och försöker ta världsrekordet i det, tyckte jag att det var dags att måla Herkulie. Jag började skissa lite i förrgår, men det var igår som teckningen verkligen kom till liv.
 
Här var den slutgiltiga skissen. 
 
Och en lineart fixad med hjälp av mitt lilla ljusbord. Dags att scanna, och börja färglägga!
Här har vi Herculie! Redo att ta världsrekordet i en barndomsfavorit. Kom och se, Herculie på twitch!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0