Den Magiska Maskinen~

Under i stort sett hela december har utsidan av Örebro Slott visat en liten julsaga - Den Magiska Maskinen. Jag har inte direkt varit intresserad av att se den. Tills jag hörde talas om vilken låt som de spelade i början av den tio minuter långa föreställningen. Så igår gav jag mig ut för att ta del av det. Det var ju ändå sista dagen, och sista chanserna att se allting.
 
 
 
Och det var riktigt häftigt att se Slottet förvandlas. Det hade de gjort riktigt häftigt! Men höjdpunkten för mig? Den där låten de spelade i början. Hikari Orchestra från Kingdom Hearts. Helt seriöst. 
 
 
Jag vet inte varför de valde att ha med den här låten i Den Magiska Maskinen. Men jag är glad att de gjorde det - den är så himla fin!
 
 
Och här har vi en live-version av låten. Det var tack vare Kingdom Hearts som jag upptäckte Utada Hikaru för väldans många år sedan. Hennes musik är så himla fin. 
 
Snart är det dags för en mina egna äldsta traditioner - att spela årets första spel 2018. Vilket spel det blir? Kingdom Hearts. Som vanligt. Det är det bästa sättet att börja spelåret på, och jag vet inte hur många år jag har haft den lilla traditionen. Så det var ju väldans passande att just Hikari spelades i början av Den Magiska Maskinen. Längtar så himla mycket tills jag ska spela Kingdom Hearts igen!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0