En tillbakablick på 2017~

Då var dagen här - nyårsafton. Årets sista dag! Och jag vill passa på att avsluta året med en liten sammanfattning. I januari åkte jag och Andreas på vår första utlandsresa bara han och jag. Vi spenderade ett par dagar i London (bilder finns här och här), där resans huvudpunkt var att se mitt favoritband, Poets of the Fall, live
 
 
En så otroligt häftig upplevelse att se dem live! Och de spelade så många av mina favoriter.
 
Resident Evil 7 släpptes i början av året, och det blev årets spel för mig, redan då. Det fanns inte en chans att någonting skulle kunna vara bättre - och det stämmer fortfarande. Resident Evil 7 är mitt Game of the Year. Och jag har haft så himla roligt med det! (Läs mer om mina tankar om spelet här).
 
 
I mars drog Andreas igång med sitt Projekt Game Boy - där han ska spela igenom alla de 136 SCN-märkta Game Boy-spelen. Där han i streamen i torsdags klarade av spel nummer 100. Jag är så himla stolt över honom! Han streamar tisdag, onsdag och torsdag, 18:00-21:00 på https://www.twitch.tv/grannen_hiro
 
 
Jag började även själv streama mer regelbundet i år, eter att ha streamat lite då och då från min PlayStation 4. Jag har streamat en hel del olika spel, och just nu sitter jag med Resident Mlievil - där jag ska spela alla Resident Evil-spelen. I skrivande stund har vi kommit en bra bit in i LeonB-scenariot. Det är så himla kul att streama! 
 
 
I juni bestämde jag mig för att streama ett av mina favoritspel från barndomen - Disneys Actionspel med Herkules. Det ledde till streamens första ragequit, haha! Det gick verkligen inte bra att spela spelet. Mest för att jag bara hade spelat det på easy när jag var liten. Där spelets två sista banor inte ens finns. Men jag fick till slut min revansch. Inte bara för att jag klarade spelet - i oktober tog jag världsrekordet i att speedrunna det! 
 
 
Utan tvekan det häftigaste jag har gjort i år. Jag började ta tid på mina runs i juli, och i oktober var alltså världsrekordet mitt. Yay!
 
Jag blev faster i år också - en helt fantastisk känsla! Och ännu underbarare att jag fick bli hennes gudmor. Så himla glad! Min fina, älskade, lilla brorsdotter. 
 
 
Jag fick chansen att ta med mig Herkules och speedrunna på två olika välgörenhetsstreamar! Först ut var Spelhjälpen, där jag spelade Herkules på svenska. 
 
 
Och nu senast var det Webhallens Streamhjälpen, där jag tog med mig NTSC-versionen och körde Herkules på engelska. 
 
 
Båda eventen var riktigt kul att vara med på, och jag är så himla glad att jag fick chansen att komma dit! 
 
Jag är ändå väldans nöjd med mitt 2017. I det här blogginlägget har jag endast tagit upp ett par av alla de saker som har hänt. Vi får hoppas att 2018 blir ett bra år! Tack för att ni har följt med mig på den här resan, och gott nytt år! Vi ses i januari!
 

Kommentarer
Postat av: Sarah Sjöstedt

Det är ett sjukt häftigt 2017 du haft. Önskar dig all lycka, kärlek och välmående 2018 och alla år framöver <3

Svar: Tack fina du <3 Och detsamma!
Mlie-Redfield

2018-01-01 @ 19:22:35
URL: http://ninjabob.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0