Tillbaka där allt började~

I streamen i fredags klarade jag ÄNTLIGEN av Resident Evil original med Jill. Och så började vi spela Resident Evil REmake med Chris på en gång. REmake är helt enkelt en omgjord version av original, så det blir lite kaka på kaka. Men det är en hel saker som är annorlunda. Och så är ju grafiken mycket snyggare, haha! Det är lite skillnad mellan gammal PlayStation 1 grafik från 1996, och GameCube grafik från 2002.
 
Det roliga med att jag nu streamar Resident Evil REmake är att vi är tillbaka där allt började. Och då menar jag inte bara det uppenbara med att vi spelar det första Resident Evil-spelet (fast uppdateringen) - REmake var faktiskt det andra spelet jag streamade. Då var det HD-uppdateringen till PlayStation 4. Och det var 20/1-2015. Innan dess hade jag bara streamat The Binding of Isaac för att testa lite - det var Resident Evil HD REmaster som var det jag verkligen ville streama på min då nyköpta PS4. Eftersom jag var ny på det där med streamande, så förstod jag inte riktigt hur highlights fungerade. Så jag tror inte att allt från den genomspelningen finns kvar på min twitch-kanal. De finns dock på min YouTube-kanal, haha! Videokvaliteten är allt annat än bra, men så kan det gå. Det roligaste från den genomspelningen är ju dock det plötsliga slutet.
 
 
Jag hade köpt spelet digitalt, och det stod att jag kunde börja spela. Men jag fick inte spela så långt som jag ville, haha! Efter att ha spelat igenom HD REmaster med Jill, började jag spela igenom det som Chris. Men om jag minns rätt spelade jag aldrig klart det. 2015 var helt enkelt början på mitt streamande -även om det inte alls gick bra ibland. År 2016 streamade jag Resident Evil 4, men jag blev inte klar med det heller. Sedan släpptes Resident Evil 7 i januari i år. Och det streamade jag RIKTIGT mycket. Men det finns inte heller sparat på twitch. Utan endast på YouTube. Det var ju så smidigt att streama från PS4:an! Efter att ha streamat Resident Evil 7 (både storyn och lite DLC), gav jag mig på att ta revansch i Resident Evil 4. Mlie REplays Resident Evil 4 är min första hela dokumenterade genomspelning på twitch, yay! Det var i mars. I slutet av april streamade jag via OBS för första gången. Och då spelade jag Stardew Valley!
 
 
Layouten var ju långtifrån fin, men det gick ju bra ändå. Efter en väldans massa timmar med Stardew Valley spelade vi igenom Herkules, och spelade ett par rundor i The Binding of Isaac: Afterbirth. Herkules-geomspelningen gck ju minst sagt dåligt, haha! Men vi klarade av det. Och vi begav oss av på ett helt annat äventyr med Pokémon Leaf Green. Där vi körde en variant av en Nuzlocke. Och så plötsligt fick jag för mig att börja speedrunna Herkules.
 
 
Så i ganska många veckor varvades Herkules-speedruns med Pokémon Leaf Green. Och sedan var det äntligen, äntligen dags att streama Haunting Ground. När det var klart drog vi igång Resident Evil 0. Och efter det blev Resident Evil original. Och här sitter jag nu, några timmar innan det är dags för nästa stream av Resident Evil REmake. Precis som i januari 2015, fast "lite" mer van att streama. Vi är helt enkelt tillbaka där allting började. 
 
Kvällen stream startar 18:00 på https://www.twitch.tv/mlie_redfield
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0