Jack's 55th Birthday~

Världens bästa minispel just nu heter Jack's 55th Birthday, och är en del av det andra DLC:et till Resident Evil 7. I början tyckte jag att det var tråkigt, sedan helt plötsligt hade jag streamat det på min twitch-kanal i 4 timmar. Och börjat måla en teckning baserat på detta fantastiska minispel. Och självklart vill jag ju dela med mig av den processen!
 
Och som vanligt börjar jag skissa på papper. Sedan fixade jag till linearten med hjälp av mitt fantastiska ljusbord. Där jag bland annat flyttade alla karaktärer så de stod närmare varandra och fixade lite smågrejer.
 
Sedan scannade jag bilden, och började göra den slutgiltiga linearten.
 
När jag sedan kommit en bit in i färgläggningen kände jag att huvudet på Mlie blivit alldeles för högt. Och det är här en av fördelarna med att måla digitalt märks tydligast - det var ju bara att markera, och sedan flytta allting! Mycket smidigare än att behöva göra om allting från början. Och det är väl så långt jag har kommit nu. Mlie är helt färdig, så nu är det bara resten kvar. Det här har varit riktigt roligt att måla!
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Grymt fint! Fast när jag läser detta hör jag den där musiken som spelas i Jack's 55th Birthday... o.o

Svar: Tack! Hahahhahaha, den är lite svår att släppa xD Längtar till nästa stream!
Mlie-Redfield

2017-02-23 @ 21:23:37

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0