Ett matigt nyårsfirande~

Gott nytt år, världens bästa läsare! Hoppas att ni fick ett bra avslut på 2016, och en helt fantastisk början på det nya året. Jag och Andreas började firandet på ett fika-knytkalas med vårt härliga kompisgäng. Vi hade tagit med oss hembakad marknadsnougat och snickers-kakor, och det fanns en hel del andra godsaker att ta för sig av.
 
Som riktigt god chokladmousse, en fantastisk cheesecake, chokladdoppade jordgubbar, och snöbollar. Om vi åt för mycket? Så klart - men det var svårt att inte göra det när alla hade bakat så gott! Efter en lång fikastund, ett nyhetsquiz, och gott sällskap var det dags att bege sig hemåt. Vi kände att vi ville fira hemma den här gången, bara jag och Andreas.  Och alldeles för mycket mat.
 
Temat var italienskt plockbord, med hur mycket gott som helst. Till maten tog vi tag i en film som vi velat se länge - Zootopia. Så rolig film! Det blev ett riktigt bra nyårsfirande. Och som de flesta av er läsare vet, så bor jag ju i stort sett i min lilla by Rapture i Animal Crossing New Leaf. Så jag kunde ju liksom inte missa att fira in det nya året även där. Men jag ville inte behöva ändra om klockan i spelet. Så jag såg till att alla hade sina partyhattar på sig, lade ner 3DS:en på bordet, och satte igång nedräkningen på TV. Och insåg att klockan i Rapture gick en minut efter. SCORE! Så då kunde vi ringa in det nya året utan brådska, och ändå hinna med 12-slaget även i Rapture. Fantastiskt bra, helt oplanerat.
 
Det här nyårsfirandet var väldans annorlunda jämfört med tidigare år - men det var hur fantastiskt som helst! Och jag är så glad att vi hann med fikat på förmiddagen också. Jag hoppas att 2017 blir ett riktigt bra år!
 

Kommentarer
Postat av: ajlimullersandvik.blogg.se

det ser verkligen helt fantastiskt ut, och jag blev väldigt sugen på att se zootopia :D

Svar: Se den! =D Skrattade så tårarna sprutade vid flertalet tillfällen.
Mlie-Redfield

2017-01-01 @ 17:40:30
URL: http://ajlimullersandvik.blogg.se/
Postat av: Danny

Instämmer med föregående talare, det ser fantastiskt ut! Kul att ni hade det trevligt! =D

Svar: Tack! ^^ Hoppas att ditt nyår var fantastiskt bra =D
Mlie-Redfield

2017-01-01 @ 19:28:59
Postat av: Anonym

Wow, ser fantastisk gott ut alltihopa! Skönt med ett lugnt nyårsfirande. Det körde vi också på i år. Tacomys med film hemma hos pappa. Kunde knappats bli bättre. God fortsättning på er <3

Svar: Ibland är den enkla lösningen den bästa - behöver inte krångla till allt ^^ Tack detsamma <3
Mlie-Redfield

2017-01-02 @ 11:00:28

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0