Ett paket pennor~

Pennorna som jag beställde förra veckan kom fram utan problem, och jag har hunnit testa dem innan jag tog mig tid att skriva det här lilla blogginlägget.
 
Det blev till slut 5 Copic Ciao, mina 3 första Copic Sketch, och 3 olika Multi Liners. Och Copic-papper i storlek A4. Jag har redan ett sånt block i storlek A3, men jag tycker att det är så otympligt. Det här blev mycket bättre.
 
Här har vi en Copic Ciao och en Copic Sketch sida vid sida som en liten jämförelse. Det var lite ovant att måla med Sketch först, men jag gillar ändå den modellen. Även om jag personligen tycker att designen på Ciao är snyggare - men det kan ju bero på att jag har flest av dem, hehe.
 
Det första jag brukar göra när jag köper nya pennor, är att sortera alla färgerna i nummerordning. För att helt enkelt få en bild av hur alla färgerna ser ut. Jag har ingen riktig färgkarta än, så det här är helt enkelt mitt lilla sorteringssystem.
 
Och så kunde jag äntligen testa Multiliners! Det underlättar att ha en lineart som leker bra med Copic-pennorna. Så det är mycket därför som jag har väntat på att göra linearten av Primarina. Och så råkade det bli en liten Fennekin också, hehe.
 
Sen börjar det roliga - färgläggningen!
 

Kommentarer
Postat av: opkij

Kul att du är igång med ritandet/målandet, ska bli spännande att se vad du och dom beryktade pennorna
kan åstakomma. Hur lång hållbarhet har dom egentligen? Jag tänker alltid att jag skulle vara orolig för det om jag hade så dyra pennor.

Svar: Tack så mycket =) Grejen med pennorna är att de är lätta att återuppliva. Det finns refill till samtliga färger, och det går att byta spetsarna på ett lätt sätt också. Och en refill-flaska räcker till ungefär tio omgångar med påfyllning. Så du köper en penna en gång, sedan är det bara att underhålla den när den börjar bli alltför välanvänd =) Pennorna torkar inte om de inte används, så länge locket är på ordentligt. Det var mycket det som gjorde att jag kände att Copics var värt det ändå, eftersom de inte kommer torka om jag inte målar med dem på ett tag =)
Mlie-Redfield

2017-01-11 @ 17:41:09
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/
Postat av: opkij

I see! Men ja då låter det ändå som en rätt bra investering.

2017-01-25 @ 23:22:55
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0