Första beställningen~

Jag har gjort min första beställning. Det råkade även bli årets första beställning, men det var liksom bara så det blev. Men det viktiga med det var att det var min första online-beställning av Copics. Jag har, i skrivande stund, 28 Copic Ciao. Efter den här beställningen kommer jag att ha "några" fler. Jag har länge velat testa dessa mytomspunna pennor, men aldrig vågat. Främst eftersom det inte direkt är billigt. Speciellt inte om en vill ha en bra variation av färger. I april 2016 köpte jag mina första Copic Ciao. Sex stycken pennor. Med tanke på att det totalt finns 180 Copic Ciao (358 av Copic Sketch), så är det ett väldans litet steg på vägen. Men det var en bra början. Jag unnade mig några nya pennor lite då och då. Här är de senaste färgerna till min lilla samling:
 
Och sedan fick jag reda på att butiken jag köpte alla mina Copics i skulle flytta till annan ort. Så då var det dags att se hur det skulle gå att beställa online. Vilket jag äntligen tog mig tid till att göra igår. Så då var det bara att ta fram min färgkarta, och se vilka färger som skulle få komma hem den här gången. Eftersom färgerna är så limiterade när det gäller just Ciao (som sagt, 180 Ciao jämfört med Sketch, som finns i alla 358 färger), så blev det ett par Sketch den här gången. Det finns både för- och nackdelar med att köpa de olika varianterna av Copics. Det bästa med Ciao är att de är mycket billigare än Sketch. Medan de sistnämnda finns i fler färger och har sin färgkod även på locket. Och att de har lite bredare skaft och rymmer mer bläck.
 
Det ska bli kul att äntligen kunna jämföra dem själv! Men nu kommer det nog ta ett tag innan jag kan köpa fler pennor, hehe.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0