Från skiss till färdig bild~

Jag tänkte passa på att visa hur det gick till när jag målade min senaste teckning av Fennekin. Världens sötaste lilla eld räv. Till att börja med tittade jag på en massa referensbilder - både av Fennekin och ökenrävar för att bestämma hur jag ville att bilden skulle se ut.
Sedan gjorde jag en liten skiss i hörnet av pappret, och efter det började jag strukturera upp den riktiga teckningen.
 
Det bortersta bakbenet flyttades om flera gånger innan jag tyckte att det hamnade på en bra plats.
 
Sedan städade jag upp skissen lite, för att förbereda inför ljusbordet. Det var dags för teckningen att gå från skisspapper till marker-papper!
 
Så här blev den färdiga linearten! Bara färgen kvar.
 
Jag är riktigt nöjd med hur Fennekin blev, även om jag fortfarande har mycket kvar att lära vad gäller Copics. Men övning ger färdighet - och det är ju så himla kul att måla!
 

Kommentarer
Postat av: Danny

Grymt! =D Det var precis det här jag funderade på när jag såg ditt förra inlägg. Just skissa är något jag är helt värdelös på. =)

Svar: Tackar! =D Jag brukar fuska ganska mycket med skisserna - det är sällan jag orkar med att lägga tid på stödlinjer. Men det är ju i slutändan en viktig grej för att bilden ska fungera och allt ser rätt ut. Tycker bara att det är den tråkigaste biten av allt, haha!
Mlie-Redfield

2017-01-13 @ 19:08:04
Postat av: mammatillmirakel.blogg.se

Wow, vad du är grym! Häftigt när man får följa med hela processen :) Kram

Svar: Tack så mycket! =D Kram
Mlie-Redfield

2017-01-14 @ 11:12:35
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0