Jag har klarat: Resident Evil 7~

I torsdags, efter totalt 10 timmar och 21 minuter tog det slut. Det där spelet som jag längtat efter men inte vågat hoppats för mycket på. Men Resident Evil 7 var precis som jag ville att det skulle vara. Ett riktigt steg tillbaka till rötterna med skräck och krångliga pussel. Det här inlägget kommer så klart att vara helt fritt från spoilers angående storyn. För att spelet släpptes för bara ett par dagar sedan och jag vill att ni ska spela det själva utan att veta vad som händer i förväg. Och för att storyn faktiskt är riktigt bra. I min värld existerar knappt Resident Evil 6 och Resident Evil Revelations. Det var på grund av dessa titlar som jag inte vågade hoppas för mycket på 7:an. Men jag är glad att spelet lyckades motbevisa mig. Jag har varit livrädd, jag har blivit skrämd av uppenbara jumpscares - och jag har även skrattat som en galning i vissa partier.
 
 
Det här ser ju lite suspekt ut. Åtminstone för de som spelat det första Resident Evil-spelet och dess REmake. Vågar du ta denna shotgun? Resident Evil 7 flirtar lite med de gamla spelen i små detaljer. En tidningsartikel är till exempel skriven av Alyssa Ashcroft - en av huvudpersonerna i Resident Evil Outbreak-serien. Det var kul att se hennes namn dyka upp. Hon är ju trots allt en journalist, så det var ju inte att de bara slängde in ett Resident Evil-namn utan anledning. Den trophy som kommer upp efter att du fått spelets första lockpick heter, så klart, Master of Unlocking. Det går inte att tänka på lockspicks utan att tänka på Jill Valentine, haha.
 
Pusslen är riktigt bra designade, men jag hade gärna sett mer av dem. Speciellt i samma stil som ett av pusslen, som tog mig nästan 40 minuter att lösa. Men jag hade kul. Mer kul än vad jag har haft med ett nytt Resident Evil-spel sedan 2009 - när Resident Evil 5 släpptes. När jag dagen innan releasen av Resident Evil 7 fick höra hur bra betyg det hade fått, blev jag så glad så att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Det var precis vad min älskade spelserie behövde. Nu ser jag fram emot en massa DLC, och en omgång på högsta svårighetsgraden. Jag tror att Resident Evil 7 är mitt nya favoritspel.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Vad roligt att du tyckte om spelet! Kul också att de har slängt in lite referenser från tidigare RE spel, som RE fan älskar man sånt! ^^ Jag hoppas också på att kunna ta mig tid och spela det här med tanke på all bra kritik det har fått. :)

Svar: Det var sååå mycket bättre än RE6! Hoppas du kan spela 7:an snart =D
Mlie-Redfield

2017-01-29 @ 11:55:00

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0