Att bo med en streamer~

För mig började det på allvar med min genomspelning av Resident Evil 7. Det var, dittils, det roligaste jag någonsin haft när jag streamat. Efter det var jag lite fast. I slutet av mars började Andreas streama sitt Projekt Game Boy. Hans stream-dagar är tisdag, onsdag, och torsdag. När han spelar, sitter jag bredvid som streamens moderator och läser chatten ifall Andreas måste koncentrera sig. Jag själv streamar måndagar och fredagar - vi måste ju ha några "lediga" dagar kvar också, haha! Och Andreas sitter bredvid mig , precis som jag är med i hans stream. Även om han, med sina ungefär 8 gånger fler följare än jag, har det lite mer livat i sin egen chatt. 
 
Så här såg det ut behind the scenes i torsdags, när jag imsproviserade fram ett bord så att jag kunde äta mackor, utan att missa någonting av Andreas stream. Dedication! 
 
Streamandet har blivit en del av vår vardag, och det är någonting som vi ändå lyckas göra tillsammans. Det är ett gemensamt intresse, och vi stöttar så klart varandra i våra projekt. 
 
Så här såg det ut i fredags när jag tog hand om min farm i Stardew Valley.
 
Det bästa med att streama är att dela med sig av spelupplevelsen. Chatten blir som en härlig gemenskap - en plats där vi träffas ett par gånger i veckan och umgås och pratar om allt mellan himmel och jord. Det är verkligen hur kul som helst! 
 
Ni hittar Andreas twitch-kanal här, och min egen twitch-kanal här. Hoppas att vi ses i chatten!
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Kul, och fint! :)

Svar: Tack <3
Mlie-Redfield

2017-05-27 @ 18:20:59
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0