Min kärlek till Herkules~

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg är jag bäst i världen på Disneys Action Spel Med Herkules till PlayStation. Med det ni kanske inte visste är svaret på frågan: varför just Herkules? För det är inte en slump att det var just Herkules som jag började speedrunna. Och här vill jag bara tillägga att jag aldrig i mitt liv trodde att jag skulle klara av speedrunna någonting, med tanke på hur lätt jag ragequittar och ger upp i spel. Och nu har jag ett världsrekord!
 
Men som sagt - Herkules. En film som jag såg så otroligt många gånger när jag var liten. En film som trots allt är en av mina favoritfilmer. Men det var inte bara filmen jag hade. Jag hade en ljud-cd med Herkules som gick varm i min cd-spelare, jag hade (så klart) spelet till PlayStation (även om spelet saknas och det bara är ett tomt fodral nu), en otroligt fin Barbie-Meg-docka, bokmärken, McDonanalds-gosedjuret av bebis-Pegasus (min bror hade bebis-Herkules), och en superfin rosa pyjamas med Meg på. Senare köpte jag även en affisch som hängde på väggen i mitt rum hemma hos mamma tills jag flyttade hemifrån, en serietidning, en miniaffish som jag fick av Andreas, jag har även fått ett komplett spel till PlayStation, och Myrra Malmbergs (Megs röstskådespelares) autograf. 
 
 
 
 
 
Även om jag nog aldrig kommer att cosplaya Meg (det var länge en drömcosplay), så är jag väldans glad över att ha den här autografen. Tack till Hanna som var snäll och fixade den åt mig.
 
Många av de Herkules-saker jag hade som liten har tyvärr försvunnit i någon av alla flyttar. Det har blivit ett par genom åren. Jag nämnde att själva spelet hade försvunnit (det ligger ett International Track and Field i fodralet), men jag saknar även dockan, VHS-filmen (jag har den på DVD nu istället), pyajamasen (som jag dock sedan länge växt ur) och Pegasus-gosedjuret. Minnena finns kvar, och det är ju åtminstone något! 
 
 
Idag fick jag hem det senaste tillskottet i det som ändå kan kallas min Herkules-samling. NTSC-versionen av spelet, yay! Perfekt att ha när jag ska speedrunna hemifrån, till exempel. 
 
Så nej, det är inte en slump att det blev just Herkules som jag speedrunnade. Kommer jag speedrunna någonting annat? Jag vet inte. För tillfället räcker Herkules gott och bra för mig.
 

Kommentarer
Postat av: opkij

Haha, akta dig, det där ser farligt likt ut
början på en till samling när du plötsligt inser att du måste köpa tillbaka allt som försvunnit genom åren!

Jag är ganska långt efter nu men grattis till titeln som världsmästare, tänk att det gick!


Svar: Haha, absolut!
Tack så mycket =D Ja, jag är riktigt glad!
Mlie-Redfield

2017-11-26 @ 14:09:49
URL: http://xenosagacollector.wordpress.com/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0