Välkommen, Farfetch'd~

Den här veckan har varit en bra vecka för Niantic och Pokémon GO. Ja, jag spelar det fortfarande. Det gör ju promenaderna så himla mycket roligare! All motivation är väl bra motivation, haha. Men, tillbaka till inlägget. Den här veckan har det varit Global Catch Challenge - ett event i Pokémon GO där målet var att fånga så många Pokémon som möjligt för att kunna låsa upp bonusar. När första nivån låstes upp (ungefär två dygn efter att eventen drog igång) fick vi dubbel XP, högre spawn rate på alla Pokémon, och lure-modulerna räckte i 6 timmar istället för 30 minuter. Och när det ändå är dubbel XP använder vi så klart lucky eggs för att få fyrdubbel XP. Kort sagt - det blev många timmars promenader. När sedan den andra nivån låstes upp fick vi även ännu mer frekventa spawns, och dubbel stardust. Tredje och sista nivån då? Vad var grejen med det här eventet? (Förutom en fantastisk chans att farma XP). Den tidigare regionslåsta Farfetch'd finns att fånga i hela världen, under 48 timmar. (Asien fick då Kangaskhan - trist om Farfetch'd hem inte skulle få en lika bra bonus som vi andra).
 
 
Vi nådde till slut den sista nivån under natten till idag. Runt klockan 03 dök det upp en Farfetch'd utanför lägenheten. Allt slit lönade sig. I början på eventet hade jag fångat 7169 Pokémon. När Farfetch'd hade låsts upp hade jag fångat 8246. Alltså har jag samlat ihop 1077 Pokémon den här veckan. Inte så illa! Jag har dock börjat bli förkyld, jag har världens träningsvärk i benen, och hela kroppen gör ont. Det var ett riktigt roligt event, och Farfetch'd (och dubbel XP!) var helt klart en belöning värd slitet. Nu i veckan byter jag dock ut Pokémon GO till Animal Crossing Pocket Camp. Men mer om det en annan dag. 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammatillmirakel.blogg.se

Yay!! Det har varit ett fantastiskt roligt event där alla hjälptes åt :)

Svar: Ja, verkligen! =D Hoppas att vi får ett julevent som är minst lika roligt!
Mlie-Redfield

2017-11-26 @ 20:00:10
URL: http://mammatillmirakel.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0