Tillbaka till Isaac~

Jag har börjat spela The Binding of Isaac igen. Så himla kul! Det är ett spel som jag alltid kommer tillbaka till. Som alltid funkar. Som väntar på dig medan du spelar andra spel. Och när du hittat tillbaka till det är det svårt att släppa det igen. 
 
 
En av mina senaste omgångar var riktigt rolig. Jag spelade Maggy (så klart) och plockade upp Dark Bum och Little C.H.A.D.. Det som Dark Bum gör är att den plockar upp de röda hjärtan som finns på golvet, och ger dig saker i utbyte mot dem. Helst blåa hjärtan. Ibland får du även en spindelfiende. Snäll liten krabat. Little C.H.A.D., däremot, ger dig ett halvt rött hjärta varannat rum. Det, i kombination med Dark Bum, blev riktigt praktiskt. Sedan att jag spelade Maggy och hade min Yum Heart och även fick regenerate, gjorde att jag inte behövde de där hjärtana jag fick av Little C.H.A.D.. Tack vare den kombinationen och den rundan låste jag upp negativet, yay! The Binding of Isaac håller verkligen i alla lägen. Och det känns ju lika spännande att börja en ny runda varje gång - det går ju aldrig att veta vad som kommer hända!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0