Slutet på Projekt Game Boy~

I söndags tog det slut. Efter 14 månader blev det till slut dags för final - av Projekt Game Boy. Där Andreas (min sambo) skulle spela alla de 136 Game Boy-spel som fick märkningen SCN, för Scandinavia. Det var i mars 2017 som Andreas började spela Super Mario Land 2: 6 Golden Coins, som var det första spelet ut i projektet. Och nu, efter 14 månader och mer än 500 timmar, har han gått i mål. 
 
 Så här såg den första streamen ut. Tänk, när han började med projektet var det 134 spel. Sedan dök det upp två till under projektets gång. 
 
Och så här såg det ut när spel nummer 136 - Super Mario Land 1 - hade klarats av.
 
En hel hög med spel!
 
Jag är så otroligt imponerad över Andreas och hans Projekt Game Boy! Det har varit riktigt kul att följa med under den här resan. Han är bra duktig han, min fina sambo.
 
Men nu då, när Projekt Game Boy är avklarat? Ja, Andreas drog igång med Projekt Snes Mini 18:00! Han ska klara av de spel som finns med på konsolen, helt enkelt. Sedan planerar han att spela ännu mer Game Boy.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0