Ett år som kontinuerlig streamer~

Tänk vad fort tiden går! Jag har tidigare skrivit om hur mitt streamande började i januari 2015. Jag streamade lite The Binding of Isaac, och lite Resident Evil HD REmake till PlayStation 4. Men streaming kändes inte helt rätt just då. Jag gav mig på ett nytt försök 2016, och då var det med Resident Evil 4. En omgång som jag aldrig spelade klart. Sedan kom det. Det där spelet som jag hade längtat så länge efter, i januari 2017. Resident Evil 7. Jag spelade det hur mycket som helst, och kände att "det här måste jag bara streama!". Sagt och gjort. Och spelet klarades av, yay! Jag streamade lite då och då under februari, men ingenting riktigt schemalagt. Fram till 13 mars 2017. När det var dags för "Mlie REplays Resident Evil 4". Det är min första hela dokumenterade genomspelning på twitch (eftersom det där med highlights var något jag helt hade missat innan dess), och det var även då jag på riktigt kände att jag hade hittat "hem" i streamandet. Och jag började mer eller mindre streama på fasta dagar.
 
 
Efter att ha klarat ut Resident Evil 4 och Separate Ways hade det blivit slutet av april. Planen var då att jag skulle börja streama Haunting Ground. Men det blev strul med tekniken. Så istället började vi med Stardew Valley! Det var första gången jag streamade vis OBS. 
 
 
Och då såg det ut så här! Stream via Mac var inte helt optimalt, men det gick ju bra ändå! Med min supergamla laptop som "andra skärm", haha! Det är minst sagt mer uppstyrt nu än vad det var då. Det är alltid kul att blicka tillbaka och se vad som har utvecklats.
 
Under 2017 streamade jag:
Resident Evil 7 (PS4)
Resident Evil 4 (PS4) 
Stardew Valley
Disney's Hercules
The Binding of Isaac Afterbirth 
Pokémon Leaf Green
Haunting Ground
Resident Evil Zero HD
Resident Evil original
Resident Evil REmake 
Resident Evil 2 (påbörjad i december, klarades av i januari 2018)
 
Imorgon, den 13 mars, har jag streamat efter ett satt schema i ett helt år. Eftersom måndagar är min streamdag, kommer vi fira det lite ikväll. Med ett glas läsk och Resident Evil: The Umbrella Chronicles. Tänk vad fort ett år kan gå!
 
Streamstart 18:00 på https://www.twitch.tv/mlie_redfield. Hoppas att vi ses i chatten! 
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0