Glassbild, 2018~

Det är dags. Glassen är äten, bilden är tagen. Glassbilden för 2018 är klar.
 
"Det började lite av en slump. I maj 2011 åt jag vårens första glass ute i solen. Och tyckte att det var ett bra tillfälle att ta en bild. Förra året åt jag också vårens första glass i maj, och tog en likadan bild. Igår var det dags för årets glassbild."
 
Ovanstående stycke är från ett blogginlägg som publicerades den 8 maj 2013. Det var den första gången som jag skrev om min lilla traition. Mest för att jag insåg att det skulle vara kul att fortsätta på det eftersom det verkligen inte var planerat. Det bara blev så, haha. I år är det åttonde året med min årliga glassbild. Och idag kände jag för att ändra layouten lite - och jag gillar hur det blev!
 
Som vanligt kommer jag skriva lite om tidigare års bilder. Men vi börjar med årets - som är den fjärde bilden som Andreas är med på, yay! Och för en gångs skull är det något annat än en husvägg i bakgrunden, hihi. Som ni nog ser så är 88:an den glass som jag firar in glassätarsäsongen med. Förutom år 2012 - när den var alldeles för dyr för student-Mlie som fick nöja sig med en isglass. Andreas får dock äta precis vilken glass han vill. Något som är minst lika viktigt som glassen är ju att få till rätt min! Precis som varje år tycker jag att jag ser så otroligt liten ut år 2011. Men så är det ju ändå 7 år sedan! En annan grej som är ständigt återkommande är min längtan efter det långa håret från 2012, haha. Men det ser ju så fint ut! Det som är annorlunda nu jämfört med förra årets bild är att mitt hår är lite längre och att glasögonen är större. 
 
Det är alltid lika kul att se vad som har hänt med utseendet genom åren. Så klart så blir det en glassbild även nästa år!
 

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Perfekt, äntligen :D
Årets glassbild ser vi alltid fram emot. Att vädret har varit så nice i så många år, att du alltid kunnat ta kisande i solen! Härligt!

Svar: Så kul att min lilla tradition är så omtyckt =D Ja, jag går mest och väntar på det mest perfekta väderförhållandet för glassbilderna. När det är för varmt smälter glassen, är det för kallt fryser jag. Att måste stämma för att det ska bli bra!
Mlie-Redfield

2018-05-13 @ 19:16:11
URL: http://spelinnea.wordpress.com

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0