Jag har börjat spela: The 100 Baby Challenge~

The 100 Baby Challenge är en utmaning i The Sims 4. Målet är att ens sim (som kallas för matriarch) ska skaffa 100 barn med 100 olika föräldrar. Jag blev intresserad av den här utmaningen när jag snubblade över Kelsey Impicciches försök på Buzzfeed Multiplayer på YouTube någon gång i början av året. Nu några månader senare har jag sett alla avsnitt som har kommit - både i huvudstoryn och alla spinoffs. Och jag har kollat om den från början ett par gånger. Det är bara så kul! Så jag kände väl att det skulle vara kul att testa på det själv. Och givetvis ska det streamas! (Här är länken till Kelseys 100 Baby).
 
I min stream har jag en lista med spel där tittarna bestämmer vad som ska spelas. The 100 Baby Challenge har varit med på listan ett tag, och nu har den till slut valts. I söndags kväll var det dags att dra igång. Jag har planerat inför utmaningen länge: jag hade en separat lista med barnnamn redo, min mamma-sim var skapad och klar, och hennes hus var byggt. Så när det var dags att hoppa in i utmaningen var det bara att hoppa in och försöka hitta den första föräldern.
 
 
Här har vi vår Emma Grönfält. Hennes namn är baserat på mitt, men där slutar våra likheter. (Jag har redan en sim-version av mig själv, men hon ska minsann inte få 100 barn i The Sims 4!) 
 
Matlagning är ju en viktig del av livet - både irl och i The Sims. Och precis som i det verkliga livet är brandvarnare bra att ha även i The Sims. Vilket Emma fick lära sig den hårda vägen när hon skulle laga grönsaksdumplings.
 
 
Hela köket brann upp - och elden spreds sig även in i badrummet. I The 100 Baby Challenge är det till en början väldigt skralt med pengar. Mamman får bara jobba hemifrån, och det tar ett tag innan pengarna börjar rulla in från exempelvis bokskrivande. Fairbuy fångade den dramatiska elden i ett klipp på twitch.
 
 
Och eftersom vi inte hade så mycket pengar tog det ett par dagar i spelet innan vi kunde byta ut våra förstörda möbler. Bra start!
 
 
Här har vi de två första barnen: Leila och Athena! Namnen finns som sagt på en lista jag skrivit, men det är tittarna som hjälper till att slumpa fram ett namn till varje barn. Så kul att de är så lika!
 
 
För att ett barn ska gå från att vara ett småbarn till ett barn måste hen nå nivå 3 av alla färdigheter: kommunikation, rörelse, tänkande, fantasi och potträning. Detta lyckades Leila med i gårdagens stream, så hon har åldrats upp till ett barn! För att hon ska bli tonåring (och kunna skaffa ett extrajobb) måste hon få A i betyg i skolan. Leila blev ju huuuur fin som helst som barn, så ser fram emot att se hur Athena ser ut när hon åldras upp i streamen på fredag!
 
 
Emmas tredje barn, Eleonora, åldrades upp till småbarn i slutet av gårdagens stream. Det börjar bli lite fullt i huset nu! Barn nummer 4 är på gång. Undrar när vi får den första pojken?!
 
Häng gärna med i streamen på fredag för att se fortsättningen! Streamstart 18:30.
 


Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0