Hur allting började~ (del 2)

Så, nu var det dags igen då - att fortsätta (och avsluta) den lilla resan nerför Memory Lane. Jag tänkte börja det här inlägget med den viktiga händelsen år 2008 som jag nämnde lite snabbt i del 1 - ett litet val som förändrade mitt liv totalt. Det låter rätt så dramatiskt, men det var det inte. Egentligen borde det här inlägget heta "Hur allting fortsatte~", men eftersom den andra heter del 1 blir det bara krånligt att byta mitt i, haha!

Jag har ju nämnt tidigare att jag inte köpte Umbrella Chronicles när det släpptes för att Richard Waugh inte var Weskers röst, men jag nämnde nog inte att jag var en riktig Waugh-fangirl då, hehe. I juli 2008 sökte jag på google efter ett forum eller något i den stilen med andra Richard Waugh-fans, och på sida 20 i sökresultaten (jag sa ju att jag var en riktig fangirl, haha) hittade jag ett forum som fångade min uppmärksamhet. Det var ett Resident Evil rollspelsforum.

Jag hade aldrig rollspelat förut, så jag vet inte riktigt varför jag blev så dragen till det redan från början. Jag blev medlem på sidan, och fick ett otroligt varmt välkomnande. De andra medlemmarna var vad jag hade längtat efter så länge - Resident Evil-fans att dela mina åsikter med, som fick mig att känna att jag hörde hemma någonstans, på riktigt. Det som gjorde att jag verkligen ville bli medlem till att börja med var att Claire Redfield var ledig. Jag hade alltid varit väldigt fäst vid Claire - mycket tack vare det faktum att Alyson Courts röst kändes så lugnande. Utan att jag riktigt hade tänkt på det hade jag redan som liten bestämt att hon var min favorit, så att hon fanns ledig på sidan tog jag som ett litet tecken. Min profil för Claire blev accepterad, och jag lärde känna de då få medlemmarna bättre.

Innan det var dags för Claire att hoppa in i historien hade vi ett litet mini-rollspel på forumet där jag fick öva upp mina icke-existerande rollspelar-talanger. I augusti var det dags för nästa steg. Nästan alla på forumet hade en egen deviantArt, och ville få mig att skaffa en också. Det namn jag tänkt ha på dA, Mlie, var antingen upptaget eller för kort, minns inte riktigt. Så jag fick tänka om. Det första jag kom på var att slänga dit något extra efter Mlie. Vad det blev? -Redfield, så klart. Mlie-Redfield blev mitt namn på dA, och sedan även på fanfiction.net. Som sagt, 2008 var ett viktigt år. Inte bara för min samling, utan också för att det lilla valet att bli medlem på ett rollspelsforum när man aldrig hållit på med sådant tidigare. Jag började även måla mer Resident Evil-fanart, och skrev min första fanfic. Med andra ord var det året då jag hittade mig själv på riktigt, och insåg vem jag ville vara.

Om vi då tar oss in på 2009 var det då som min samling bröajde växa lite till. Jag lyckades äntligen få tag på REoriginal till PlayStation, efter mycket letande. Jag fick Resident Evil Outbreak i födelsedagspresent, och köpte senare RE4 Wii Edition. Och så var det ju det året som RE5 släpptes. Jag köpte Collector's Edition, och fick senare min brors RE5 när han bytte sin 360 mot en PS3. Jag hittade Survivor, och köpte Outbreak File #2. Även Resident Evil Director's Cut fick komma med i samlingen. Det var även det året jag gick på mitt första konvent - Närcon. Det var där jag träffade några av de personer jag är otroligt glad över att kunna kalla vänner. Dessa underbara människor ska jag dock skriva om en annan gång, där de kan få ännu mer plats än i detta inlägg som redan nu börjar kännas långt, haha. Men ni vet vilka ni är, och jag skulle aldrig klara mig utan er.

I slutet av 2009 hade jag 23 Resident Evil-spel. En riktig samling på gång, med andra ord! Darkside Chronicles var mitt 23e, och sedan dess har jag skaffat Deadly Silence, RE5 Gold Edition på PS3, Code: Veronica till Dreamcast och Code: Veronica X till PS2, som tydligen var en nyutgåva och inte oroginalet, som jag först trodde. Är dock trevligt att ha icke-platinum-utgåvan, så ingen skadad sked där.

Så - från en länk till en video, vidare till ett forum, och iväg på ett konvent. Nu sitter man här, snart 3 år senare, med en samling på totalt 27 Resident Evil-spel. Fler kommer nog tillkomma under året - har fortfarande inte köpt REmake och Zero på Wii. Sen kommer ju Revelations och Mercenaries 3D. 30 känns plötsligt inte så långt bort.






Så här såg min samling ut 2009. 23 spel och ett par guider. Med en av guiderna till RE5 fick jag med en liten kalender, men den sitter på väggen. Fast den visar fel år. Precis som kalendern jag har för 2009-2010. De passar så bra där, bara. Har även 4 affischer, men de fick inte vara med den här gången, tyvärr.




Och här har vi hur samlingen ser ut nu, 2010-2011. Tre kalendrar, 4 affischer, en RE5tröja och ett halsband med en Umbrella-nyckel jag fått av Sanna fick tyvärr inte vara med på bilden. Skulle jag ta med Paul W.S. Andersons filmer med i beräkningen skulle det bli de fyra filmerna på DVD, Trilogyn, tre böcker baserade på de första filmerna och en Afterlife-affisch som också skulle trängas på mitt golv. De får vara med en annan gång, helt enkelt, hehe.
Men ja, en samlare kan man då lugnt säga att jag är, va? =D

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0