Hur allting började~ (del 1)

Om jag inte minns helt fel har jag tidigare nämnt att det var år 2008 som min Resident Evil-samling först började bli just en samling (om jag inte sagt det förut är det gjort nu iaf, haha!). Men varför just det året, varför just 2008? Vad hände det året att jag köpte så många (runt 7 stycken, för att vara något så när exakt) Resident Evil-spel? I detta inlägg ska vi undersöka roten till mitt beroende, haha!

Allting började med en länk. En enda liten länk. Till en video på youtube. Dock inte vilken video som helst, nej du - en video baserad på Resident Evil-spelen. En video gjord i Paint. Åh jo, du gissade rätt - videon var gjord av ShadowLeggy Denna videon blev jag länkad till antingen mot slutet av 2006 eller början av 2007, om mina tankar går i rätt banor. (Det ska man dock aldrig ta för givet att de gör, hoho!) Jag tog ett par turer neför Memory Lane, men kunde inte få fram exakt vilken video eller när det var. Men jag tror att det kan ha varit hennes mest populära - Resident Evil Numa.Jag letade igenom några av de 27 sidor med kommentarer (ctrl + f = otroligt bra att ha), hittade min äldsta till den videon - 3 år gammal. Jag tog nyss en titt på mina favoriter på youtube, och Numa var den första av ShadowLeggys videor som jag favoritmarkerade. Så jag kommer hålla mig till att tro att det då var den första.

Videon är, som jag nämnde tidigare i det här inlägget, helt gjord i MSPaint, till låten Dragostea Din Tei. Ni vet, den där Numa Numa-låten som var så "populär" för så många år sedan. I videon används en engelsk version av den låten, och med hjälp av ett par ändrade ord går videon efter "handlingen" i sången. Det kanske inte låter som en jätte-hit med den förklaringen, men sedan videon laddades upp i december 2006 har den fått över 3 690 000 visningar. Över tre miljoner. Kan säga att jag sett videon väldigt många gånger sedan jag först såg den, hehe. ShadowLeggy lade upp en nyversion av videon i september 2007, och den har också över 3 miljoner views.

I alla fall, innan 2008 hade jag och min bror Resident Evil 2 och 3 på PlayStation, Resident Evil 4 på PlayStation 2, och själv hade jag köpt Code: Veronica X, Dead Aim och Survivor 2 Code: Veronica. När jag hade sett alla de Resident Evil-videos som ShadowLeggy hade uppladdade efter att jag först sett Resident Evil Numa, ville jag ha mer koll på vilka karaktärerna jag aldrig hade sett förut var (som Billy, till exempel), och så klart spela igenom de spel i serien jag hade missat. Det var då jag började "jakten" på den första delen i serien - det spel som min bror först bara lånat av en kompis, och som vi sedan aldrig köpte, av någon anledning. Jag hade även bestämt mig för att spela spelen vi redan hade på egen hand (när vi var yngre var det mest min bror som spelade, och jag tittade på och hjälpte till med pussel och liknande), men det faktum att skivan till Resident Evil 3 var borta, och att de båda till Resident Evil 2 var alldeles för repiga satte rejäla käppar i hjulet för mig. I augusti 2007 köpte jag den första delen av bokserien skriven av S.D. Perry - The Umbrella Conspiracy. Det tog inte lång tid förrns jag hade alla böckerna i min lilla samling.

I januari 2008 köpte jag Resident Evil 3 till PC för att kunna spela det. Jag gav dock upp väldigt fort, eftersom jag utan tvekan tyckte bättre om spelen på konsol än på datorn, haha. Allt löste sig dock när jag senare samma år köpte mitt Wii. Då inhandlades även REmake, och senare Zero, RE2 och RE3 till GameCube. Jag fick RE4 på GameCube av bror min också det året. Nu hade jag istället en samling på 12 spel och 7 böcker. Det tar sig, hehe! Som jag skrev i "En fangirls bekännelser~" väntade jag länge innan Umbrella Chronicles fick följa med mig hem, men även det var 2008, så 13 spel blir det då. På grund av en länk. Det är väl ändå inte så illa?

Det känns som att det här blev mycket längre än planerat (som vanligt då, haha), så jag funderar på att dela upp det. Jag har redan sedan tidigare bestämt att det här inlägget ska få en extra "uppföljare" i augusti. Varför det blir just då får ni se när vi kommer dit. Men jo, det ser väldigt långt ut det här. Döper om det till del 1, så ska jag se till att ge det en andra del, till skillnad från min RE4Wii-speedrun. Den rundan blev inte som jag hade tänkt, så att säga.

Men, för att sammanfatta det här inlägget - min samling började lite smått med att bli en samling år 2007. År 2008 inhandlades 7 spel (även fast jag fick ett av dem, om man ska vara så petig). I nästa del kommer jag skriva om en väldigt viktig händelse, och även om 2009 och framåt. Men, om jag skulle göra som jag först tänkte när jag bestämde mig för att dela upp detta, måste del 2 som sagt vänta tills juli/augusti. Med andra ord får jag ta det planerade inlägget separat, och gå in lite lätt på den viktiga händelsen. Ja, så får det bli!






Samlingen som den såg ut 2008. Och ja, det är ett egengjort Wesker-bokmärke jag har, hehe.

Kommentarer
Postat av: Ewe

Grym samling! :D

Är själv ett rätt så stort RE-fan. :)

2011-02-11 @ 20:58:28
Postat av: Mlie-Redfield

Tackar ^^ Dock är samlingen större nu än den var 2008 =33

REfans for the win du =D

2011-02-11 @ 21:00:29
URL: http://mlieredfield.blogg.se/
Postat av: Sting

Hehe, lite roligt. Jag blev också fast vid Resident Evil tack vare ShadowLeggys videos. Först började beroende när Zaza visade RE:UC för mig, och då tyckte jag det var kul och köpte det själv. Sen blev jag typ "fast" i Resident Evil. Ironiskt nog hände det också 2008 för mig.. XD

2011-02-12 @ 10:28:32
URL: http://sting-chameleon.deviantart.com
Postat av: Mlie-Redfield

Nämen, där ser man! =D Tänk att vi blev REtards på samma år =D Allt tack vare ShadowLeggy's humor XD

Antar att det var Billy och Rebecca du fastnade för mest i RE:UC va? =D Hehe~

2011-02-12 @ 11:44:58
URL: http://mlieredfield.blogg.se/
Postat av: Sting

Haha, you said it! ^^ Yup, jag fastnade för de två så jag tittade lite smått på videos på youtube från RE0, sen köpte jag det själv och börja shippa RxB 8D hehu

2011-02-12 @ 12:29:51
URL: http://sting-chameleon.deviantart.com
Postat av: Mlie-Redfield

Härligt! =DDD

2011-02-12 @ 19:24:03
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0