Ett maraton som aldrig blev av~

Förrns nu, så klart. Jag har länge tänkt att det skulle vara kul att spela igenom alla Resident Evil-spel i rätt ordning, men det har aldrig blivit av. Jag tänker så klart inte spela alla mina 28 REspel (ja, ni läste rätt - 28. Jag köpte ett till i tisdags. Första versionen av Code: Veronica X komplett med Devil May Cry-demot. Det var för frestande!), utan en version av varje spel. Undantaget är så klart REoriginal och REmake. Kan ju variera mig genom att spela som Jill i ena och Chris i det andra åtminstone. Och så klart hade Code: Veronica och Code: Veronica X också varit undantag om det förstnämnda faktiskt lät mig spela det. Min T-Virus Antidote står fortfarande orörd i väntan på den dagen då jag kan spela det. När det nu blir.

Iallafall - nu känns det som att det var år och dar sedan jag sist spelade REZero, och det skulle inte förvåna mig om det var sant. Jag vet inte vad som hände med mitt senaste försök på att klara mig igenom REmake, jag slutade bara spela det. Så idag blir det äntligen dags. Ikväll ska jag sätta mig ner med Resident Evil Zero och börja mitt efterlängtade maraton. Det kommer ta lång tid att ta mig igenom alla delar (som tur är blir det som sagt inte alla 28, haha!), men det är jag beredd på. RE5 har tagit upp väldigt mycket av min uppmärksamhet den senaste tiden, så nu är det dags att ta igen förlorad tid med de andra i serien. Tror dock tyvärr att Umbrella Chronicles och Darkside Chronicles får utebli från den lilla fangirl-festen. Egentligen hade det ju varit enklast att bara spela igenom dem för att uppleva storyn i de flesta spel igen. Men det blir ju inte samma sak som att sitta i flera timmar med ett och samma spel. Och de har ju inga roliga pussel.

Nej, ikväll kör jag igång - jag har redan laddat upp med chips, dipp, godis och dricka. Motivationen ligger på topp!






Nom nom med både godis och chips! =D
"Avnjut dippen med OLWs chips eller snacks" står det på dippen. Synd för dem att mina chips är från Estrella, hoho!
Lill-Claire smög sig in i bilden också. Hon får dock inte smaka~

Kommentarer
Postat av: Kiika

SHIT VAD AWESOME! 8DDD Lycka till! ;D

2011-03-05 @ 16:09:25
Postat av: Mlie-Redfield

Haha, tackar! =DDDD

2011-03-05 @ 16:11:09
URL: http://mlieredfield.blogg.se/
Postat av: Sting

Ååh, Zero <3 jag vill också spela det igen. Hihi! ^^ Hoppas du får en awesome kväll~

2011-03-05 @ 23:45:28
URL: http://sting-chameleon.deviantart.com
Postat av: Mlie-Redfield

Det är ett riktigt bra spel n____n

Och nog var det awesome alltid! =D

2011-03-05 @ 23:47:02
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0