Bara för att det var Halloween-tider~

Eftersom det är runt Halloween just nu (eller ja, nu är vi väl närmare jul. Men när jag skrev det här var det Halloween. Seg på att publicera? Nej då.) tänkte jag det skulle vara passande att testa min motorsågs-kontroll för första gången. Min är gul, och alltså till GameCube. Den är (antagligen) endast spelbar med Resident Evil 4. Jag har haft den i mer än en månad (sedan Dead Islands releasedag) men har inte fått tillfälle att spela med den. När jag jobbade med min cosplay en dag lyckades jag få in en nål under nageln och var tvungen att plåstra om mitt stackars finger. På något sätt lyckades jag passande nog få fingret att se ut som Dr. Salvador. Ni vet, galningen med motorsåg i RE4. De vita prickarna skulle kunna vara hans ögon. Faktiskt.



Det var dags för mig och Pekfinger-Salvador att starta våra motorsågar och ge oss iväg på ett äventyr!

Eftersom jag inte skulle ha lyxen att bära runt på min Chicago Typewriter (underbart vapen) började jag en helt ny spelomgång. Jag är inte klar med min omgång av Resident Evil Zero än, så det här var första gången på länge som jag spelade ett annat REspel än just det och RE5. Mercenaries 3D räknas faktiskt inte riktigt. Jag skippade alla cutscenes i början - jag har ju sett dem alla ett par gånger för mycket. Senaste gången jag spelade RE4 var det på Wii, så det tog ett tag att vänja sig vid att sikta. Kombinera det med en kontroll som man inte vänjer sig vid så lätt, plus ett par knappar som inte är så välplacerad så har ni en bra sammanfattning av den testrundan.

Nu när jag väl hade en så häftig kontroll (och ett så vackert plåster) kände jag att det skulle vara synd att inte bråka lite med den riktige Dr. Salvador. Jag stod som vanligt i min lilla vrå under trappan och väntade på att han skulle närma sig. När ammon väl tog slut kastade jag en granat mot honom i ren desperation och sprang ett varv runt byn. Det blev ett glädjefyllt "Hah!" när galningen väl gick till marken. Det var ungefär då jag insåg hur häftig en sån här kontroll skulle vara till Wii. Den hade säkert haft lite fler häftigare funktioner. Trots det är det en väldigt kul sak att ha i sin samling.





Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0