Fangirlande mitt i natten~

...Brukar oftast leda till att jag köper något från Internet. Som jag gorde i måndags - det blev en cd. Som i och för sig är anledningen till varför jag just nu sitter och ritar mitt i natten.

Jag satt och lyssnade på Sarah Brightmans underbara röst på skivan jag fick hem igår, medans jag planerade hur jag skulle göra mitt nästa halsband. Jag gjorde ett Blind Mag-halsband i förrgår, inspirerad av Lisette (hon är extremt duktig på att göra egna saker). Det är Sarah Brightman som spelar Blind Mag, så egentligen har jag ju redan gjort ett Sarah Brightman-halsband. Men ändå. Jag tittade på en massa bilder på den här underbara människan som inte alls ser ut vara så "gammal" som hon är. (51 år i år.) En av bilderna fångade min blick totalt. "Den bilden blir det" tänkte jag utan att tveka en sekund. Eftersom jag inte kan väcka hela huset, och alltså inte kan skriva ut någonting på min högljudda skrivare, bestämde jag mig för att spara halsbandet till en annan dag och rita nu istället.

Det var den här bilden jag bestämde mig för att rita av - den jag fastnade så mycket för. Det var även en bild i samma bildserie (för hennes skiva Symphony) som fick mig att beställa just den skivan.


Hon är så otroligt vacker att jag inte vet vad jag ska säga.

Jag har inte hunnit så jättelångt med min teckning än - fast så har jag ju bara suttit i ca en halvtimme än så länge. Mycket kvar att göra, men är nöjd med hur det ser ut just nu.



Helt fel ute är jag väl ändå inte? ;) Det färdiga resultatet kommer utan tvekan se väldigt mycket annorlunda ut. Det är just därför jag tycker det är så kul att ta progress-bilder, så att man ser på ett ungefär hur bilden har växt fram. Ibland kan det gå väldigt snabbt mellan ett enda litet streck och något som börjar likna det man är ute efter. Det känns som att det var alldeles för länge sedan jag satte mig ner med en penna i handen.


Kommentarer
Postat av: Firespettan

Ska vara kul att följa progress av din bild :D

2011-11-24 @ 16:02:05
Postat av: Mlie-Redfield

=D Lovar att uppdatera med bilder när jag får tid att fortsätta ^^

2011-11-24 @ 16:13:28
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0