Dags för nästa cosplay~

Nu när året sakta lider mot slit slut är det dags att börja fundera över nästa års cosplay. Jag har en lista över mina drömcosplays - vissa kommer kanske aldrig bli av, medan vissa kommer kräva en massa tid (och pengar) att färdigställa. En av de bästa sakerna med cosplay är att man verkligen kan se hur mycket ens kunskaper utvecklas för varje dräkt. Man testar på nya metoder och material för att få ett så bra slutresultat som möjligt. Jag må ha långt kvar att gå innan jag kan kalla mig riktigt "duktig", men jag har kommit en lång väg sedan min första cosplay - mest för att det mesta var köpt snarare än egengjort. Men man måste ju börja någonstans om man vill bli bättre. Trots det är jag nästan ändå mest nöjd med min cosplay av Claire Redfield från Resident Evil 2, en dräkt jag har haft på mig många gånger sedan den blev klar år 2010. Det kanske mest är för att jag har så många foton från olika photoshoots som jag tycker så mycket om just den cosplayen, men även för att det var en karaktär som jag beundrat sedan jag var liten. Cosplay låter ju trots allt karaktärer komma till liv utanför spelens ramar.
 
 
Men, nu är det dags att blicka framåt igen - min nästa cosplay kommer vara från ett spel, precis som mina tidigare cosplays.Det kommer bli en del jobb med den här dräkten, men jag ser verkligen fram emot det! Vilken karaktär jag har bestämt mig för kommer jag avslöja så småningom - kanske blir det uppenbart när tyget och materialet väl är inköpt. Det visar sig, helt enkelt.
 

Kommentarer
Postat av: hiro

Snyggt bildkollage! Ser framemot nästa cosplay, då jag tror mig ha en hint om vad det skulle kunna va (;

2012-12-13 @ 12:31:57
URL: http://www.gaminggrannar.se
Postat av: Mlie-Redfield

Tack ^^ Haha, det visar sig om du har rätt eller inte =D

2012-12-13 @ 16:16:12
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0