Gamex 2012~

 
Gamex är över för denna gången, och det var minst lika roligt som förra året! Varje dag bjöd på olika upplevelser och som en helhet blev mitt Gamex väldigt bra, trots att jag lyckades dra på mig en riktig förkylning. På torsdagen (1:a november) kom vi fram till Stockholm på eftermiddagen och var på Kistamässan och Gamex först efter fyra. Dagen spenderades främst med att utforska mässan och göra helgens första och enda nördiga inköp.
 
 
Lisette och Hanna hittade direkt sin plats på mässan, med orden "Första spelet måste ju bli ett dansspel".
 
Man kan ju så klart inte dansa med en massa väskor, så då fick jag det ansvaret!
 
Efter att ha tagit hand om deras väskor ett tag drog jag iväg på egen hand och spanade in det första kvalet inför Nintendo SM. Jag fick en snabb blick av ZombiU också, men hann tyvärr inte testa det - varken första dagen eller resten av helgen. Trots det vet jag att det är ett spel jag kommer vilja spela, så småningom, efter allt jag har hört om det. Vidare på Zombietemat så testade jag dock The Walking till PC. Jag har inte följt tv-serien (minuspoäng för mig där), men efter att ha spelat den sista halvan av första episoden ska jag ge både serien och spelet en ärlig chans. Något som man tydligen inte fick nog av under helgen var Street Pass-träffar - det var väldigt många Gamexbesökare som hade sina 3DS:er med sig till denna speltokiga helg. Efter en relativt lugn första dag åkte vi tillbaka till vårat lilla hotell.
 
Efter en liten hotellfrukosten begav vi oss iväg mot Kistamässan för Gamex-fredagen, som för mitt sällskap, blev en riktig stämpeljakt. Det var en tävling där man skulle spela nio spel och få en stämpel för varje - när man var klar skulle man få ett nyckelband och en Halo 4-tröja. Hur blev dagen för mig? Förutom att följa med dem runt till vissa av spelen spanade jag in Epic Mickey 2, där jag fick ett par Kingdom Hearts-vibbar från alla Disney-karaktärer. Men, det verkar som ett riktigt mysigt spel. Eftersom det var uttagningar till kvalet för Cosplay SM alla dagar, passade Lisette på att cosplaya på fredagen. Här är hon, i sin Dark Souls thief-cosplay.
 
 Hon gick tyvärr inte vidare till söndagens final.
 
Lisette testar ett av de spel som var med i stämpeljakten. Det gick dock inte lika enkelt i Kinect-spelen - hennes kläder blänkte för mycket för att kameran ens skulle se henne.
 
Välfylld mässa!
 
Väl tillbaka på hotellet satte jag mig och sydde lite, för på lördagen var det dags för mig att visa upp min Sakura-cosplay, trots en massa perukstrul.
 
 
Jag passade på att anmäla mig till cosplaytävlingen, men kom inte heller vidare till söndagen jag heller - tack ändå för allt stöd! Jag var inte den enda som cosplayade någon från Street Fighter den dagen - Fredrika, Sanna och Zaza var med också, som C. Viper, Cammy och Ibuki. Zaza ställde också upp i Cosplay SM, men det gick för henne som för oss andra - inte vår helg, helt enkelt!
 
 
Vi blev väldigt populära i Street Fighter-hörnan, där det pågick en "King of the Hill"-tävling i Street Fighter IV och en riktig mästare fanns på plats att utmana: Leo "Yagami" - en av Sveriges bästa Street Fighter IV-spelare. Vi fick ta bilder tillsammans med honom, och jag passade på att fixa denna, bara för er!
 
Lördagen blev verkligen cosplay-dagen, och det ägnades inte mycket tid till annat än att ha en otroligt härlig dag med några av mina närmaste vänner.
 
 
Söndagen blev den kortaste dagen på Gamex. Trots det hann jag med att se finalen i kvalet för Cosplay SM (där en lycklig vinnare skulle få ställa upp i Cosplay SM 2013) och efter det var det dags för finalen i Nintendo SM. De som tagit sig till kvalfinalen för Cosplay SM bjöd alla på riktigt härliga scenframträdanden där deras dräkter visades upp.
 
 
Här är de åtta finalisterna! Commander Shepard från Mass Effect, Master Chief från Halo (med en fläkt inbyggd i hjälmen), Link från The Legend of Zelda, Sheva Alomar (Fairytale) från Resident Evil 5, Donald Duck från Kingdom Hearts, Lightning från Final Fantasy XIII, Toadette från Mario-serien och, liggandes, Ysera från World of Warcraft. Vinnaren, som alltså är redo för Cosplay SM 2013, är Rebecka som Ysera - stort grattis!
 
Hur gick det i Nintendo SM då? Joakim "Akke" Akterhall, som kvalade in redan på torsdagen, vann för tredje gången, stort grattis även till honom!
 
 
Medan jag var iväg på allt detta blev det än mer dansande för Hanna och Lisette.
 
 
Det var allt jag hade att bjuda på den här gången! Tack för ett härligt Gamex =D
 

Kommentarer
Postat av: Tobbii Karlsson

Var en rätt awesome helg GAMEX, längtar efter nästa år.

2012-11-23 @ 10:53:22
URL: http://www.bossdungeon.com
Postat av: Mlie-Redfield

Det var det verkligen! =D Förhoppningsvis blir nästa år minst lika bra.

2012-11-23 @ 13:13:28
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0