En samlad samling~

För första gången på vad som känns som en evighet har jag äntligen (nästan) hela min Resident Evil-samling på samma ställe. Jag var hemma en vända hos föräldrarna och hämtade min RE6 Collector's Edition (som jag smart nog hade skickat till min gamla adress) och i stort sett allt från min samling som fortfarande fanns i mitt gamla rum (hela bagageutrymmet gick åt till detta). Källaren i huset är utsatt för riktig storstädning och min mor ville att jag skulle ta en titt i en massa lådor med mina gamla saker i. Efter att ha letat igenom mina egna saker gick jag vidare till min brors lådor med hans gamla spel. Jag hade då knappast kunnat tro att skivan till mitt RE3 på PlayStation och instruktionsboken till mitt RE2 skulle ligga där dammiga i väntan på mig (de är min brors från början, men jag fick "ta över dem" för ett par år sedan. "Skivan och boken ligger väl någonstans"). När de två spelen blivit än mer kompletta (skivorna till båda dessa spel ska slipas i sinom tid) fick jag ännu en överraskning. Tekken Tag Tournament, som jag varit övertygad om att min käre broder sålde för en massa år sedan låg i en av de många papperspåsarna.
 
 
När helgen så var över åkte familjen med mig för att hjälpa mig sätta upp en TV/mediamöbel som jag köpte för ett par månader sedan (var tvungen att möblera om hela lägenheten för att det skulle fungera). Med mycket tålamod och Tetris-kunskaper lyckades jag till slut få plats med hela min samling i denna behändiga möbel. Om jag får säga det själv blev det faktiskt riktigt snyggt till slut.
 
Här är ena sidan av hyllan under konstruktion - det var riktigt kul att äntligen ha ett bra ställe för allting.
 
Nu återstår bara ett par affischer som ska få ramar och kalendrar som ska tas ner från väggarna i mitt gamla rum (och tas hit, så klart) - sedan är min samling samlad i ordets rätta bemärkelse.
 

Kommentarer
Postat av: Robin

Respekt säger jag bara, respekt! Det är fan så man blir rörd i Gamer hjärtat =) Inte ens jag har en sådan komplett Resident Evil/Biohazard samling som du har xD

För 46 spel har jag då inte kan jag säga. Jag tror jag har kanske 30, men jag har däremot en hel del böcker, t-shirts och andra samlarprylar =)

Tänkte tipsa folk om din sida faktiskt. För det finns säkert andra Resident Evil och Biohazard fan som skulle uppskatta din sida :)

Cheers!

2012-10-17 @ 19:46:16
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Mlie-Redfield

Tackar! =D Det har tagit ett par år att bygga ihop samlingen, men det finns fortfarande de som har än mer kompletta samlingar än vad jag har ;)

De samlarprylar du nämner är riktigt roliga att komplettera med - det finns så himla mycket!

Åh, det skulle vara väldigt uppskattat =D Tack för kommentaren, den värmer!

2012-10-17 @ 20:29:11
URL: http://mlieredfield.blogg.se/

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0