Närcon 2013 del 2~

 
Samtliga bilder i det här blogginlägget är tagna och redigerade av mig om det inte står annorlunda. 
 
Fredag 26/7
 
Den dagen skulle vi ha på oss våra superhjälte/superskurk inspirerade dräkter. Här har jag precis sminkat mig i Captain Americas färger som en sista detalj.
 
 
Lisette valde att bli inspirerad av Iron Man, komplett med en Arc Reactor.
 
 
Här har vi Fredrikas tolkning av Poison Ivy, med en fin liten kvist.
 
 
Hanna fick sin inspiration från Loki.
 
Och jag själv som Captain America! Jag missade tyvärr att ta bilder på Sascha som Doctor Doom - konvent blir liksom inte riktigt som planerat alla gånger.
 
 
Fotograf bakom dessa två bilder: Kasper Holmberg, som cosplayade bland annat Dante.
 
Hades från Herkules!
 
Rapunzel och Flynn Rider från Tangled.
 
Klädbyte innan maten. Jag och Fredrika höll oss till våra outfits. Åtminstone tills efter vi kom tillbaka. Eftersom jag skulle vara med i cosplaytävlingen hade jag fått en fototid på fredagskvällen. Efter maten var det bara att bege sig snabbt tillbaka till sovsalen och byta om.
 
Så galet glad att jag blev färdig med cosplayen!
 
Hittade även en Splicer, passande nog! Fotograf bakom dessa två bilder: Sanna och Hanna.
 
Juri (Street Fighter) som jag missade att fotas tillsammans med. Det är det som är nackdelen med att ha med sig flera cosplays. Men jag fick en fin bild på henne!
 
Fredrika hittade en ros.
 
Lördag 27/7
Dagen för cosplaytävlingen!
Lisette som Raiden från Metal Gear Rising Revengeance.
 
Hanna cosplayade en Forsworn från Elder Scrolls V: Skyrim. Fotograf bakom dessa två bilder: Sascha.
 
 Sanna som Mercedes från Odin Sphere. Alla tre var otroligt häftiga i sina dräkter!
 
Jag såg en som sprang runt med den borren under konventet, och kunde inte låta bli att tänka på en avsliten Big Daddy-arm. Jag fick lov att låna den för ett par foton! Fotograf: Sanna.
 
Mr Bubbles och Yoshi blev bästaste vänner!
 
Söndag 28/7
Närcons sista dag.
Fredrikas Pokémons tog över hennes väska.
 
Eftersom sovsalarna stängde tidigt på morgonen blev det en lång kö till garderoben där alla ville lämna in sina väskor så de slapp släpa på dem innan hemfärd.
 
Jag och Fredrika satt och väntade på Sannas och Saschas tur i kön.
 
Jag sprang på ett gäng som hade mustasch-tejp på rulle. Kan man ju inte säga nej till! Fotograf: Fredrika.
 
En galet fin Poison Ivy på utställning.
 
Sedan var det dags för avslutning och prisutdelning.
 
 
 
 
 
 
 
Stort grattis till vinnarna!
 
Det var mitt Närcon det. Det blev en hel del bilder, men det är ju så det ska vara. Vi ses igen nästa år, Linköping.
 

Kommentarer
Postat av: Sting

Awesome, ännu mer fina foton! ^^ Hehe, Mr Bubbles o Yoshi är BFF! Jag gillar bilden av dig, Hanna o Lisette med era dramatiska minner, vad var det som hände där? XD
Så himla kul att träffa alla som sagt, saknar er redan. <3

Svar: Taaack <3Hahahha, det fotot blev lite spontant - stackars Loki blev övermannad =D
Det är så synd att vi alla inte kan träffas oftare =( Saknar alla jag med!
Mlie-Redfield

2013-08-05 @ 19:25:58
Postat av: Nike

Vilken fantasi alla härliga cosplayare har :) Little sistern blev sjukt nice!

Svar: Verkligen! Man blir lika imponerad varje gång ^^ Och tack så mycket =D
Mlie-Redfield

2013-08-05 @ 20:38:37
Postat av: M

Wow va vacker fredrika var som ivy

Svar: Verkligen ^^
Mlie-Redfield

2013-08-05 @ 21:18:43
Postat av: Anonym

Gôrskoj att hitta bilder från närcon såhära!
Jag minns dig från konventet, du hade någon fin småsysterdräkt. Själv var jag en splicer ( inte den som är på bild här, utan Göteborgaren). Snygga bilder och ännu snyggare dräkt.

Tjolahöpp!

2014-01-07 @ 14:05:19

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0