En lineart på gång~

Eftersom det var galet längesedan jag faktiskt ritade eller målade någonting överhuvudtaget kände jag att det var dags att göra någonting åt det, nu när jag äntligen kan slappna av en liten stund. Hela den veckan har varit full med stress - stress med bakning och stress med tentapluggande. Teckningen jag jobbar med just nu började jag rita i juni, scannade den i början av september och först nu har jag alltså börjat fixa med den digitalt. Jag har inte kommit så långt ännu, men jag längtar redan tills den är klar!
 
 
Så här ser det ut just nu. Det är som sagt mycket kvar att göra, men nu har jag ju åtminstone börjat. Det här en till "Draw this again", fast att jag den här gången har utvecklat grundidén och gjort en comic istället för att bara måla bilden igen. Det jobbiga med det här blir ju att visa den bilden som inspirerade till den här teckningen, det som hela grejen är baserad på eftersom det var en av de första bilderna jag färglade digitalt (det är så Draw this again fungerar - man tar en gammal teckning och målar om den för att se hur mycket man har utvecklats). Men, det får jag oroa mig för senare, nu ska jag lägga fokus på teckningen!
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0