Att köpa sitt favoritspel~

Känslan av att man, utan att egentligen veta det fullt ut, köpt sitt blivande favoritspel är en känsla som är svår att toppa och att hitta till. Känslan av att köpa sitt favoritspel när man redan har det tidigare är lite mer lättillgänglig och precis lika fantastisk. Åtminstone om man samlar. "Vad har du nu gjort, Emelie?" kanske ni undrar. Jag har ju så klart köpt Resident Evil Code: Veronica. Igen. Det var ju trots allt en version jag inte hade!
 
Den här - Final Cut, som aldrig släpptes utanför Japan och som innehåller en hel del mer extra material. Om man räknar de gånger som jag har Resident Evil Code: Veronica (X), utan att det är i en special-box, är det här mitt åttonde exemplar. Det hittade snabbt sin plats i hyllan.
 
Det börjar som sagt bli lite fullt! Om ni nu blivit nyfikna på att se vilka andra versioner av Code: Veronica (X) som jag har, kan jag säga att denna fredag den trettonde just blev er turdag!
 
Det var det här spelet som satte igång mitt samlande - mitt alldeles första egenköpta Resident Evil-spel.
 
Sedan ville jag ju ha originalutgåvan (till höger), och inte bara platinum-versionen. Nyutgåvan (till höger) var lite av ett impulsköp. Oöppnad än idag, men så har jag ju "ett par" versioner av det här spelet. Jag behöver ju inte öppna alla.
 
Underbara, fina specialutgåva.
 
Det finns en förklaring till det här, tro mig. Den med prislappen är dock spelbar.
 
Och så den sista - GameCube. Jag gillar det här spelet. Men det har ni nog redan insett!
 

Kommentarer
Postat av: Kiika

Awesome! *_*

Svar: =D
Mlie-Redfield

2013-09-13 @ 21:07:49

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0