Att bygga upp ett lag~

Givetvis handlar det här inlägget om Pokémon. I det här fallet om mina äventyr i Omega Ruby. De som läste det här blogginlägget vet att jag valde eldfågeln Torchic som min starter. Senare hängde Zigzagoon, Poochyena, Taillow, Surskit och Seedot med på vårat äventyr. Laget är inte det mest balanserade, men det har fungerat bra ändå hittills.
 
Jag brukar inte tänka så strategiskt när jag bygger upp mina Pokémon-lag. I det här fallet blev det de första fem jag stötte på. En flygkunnig Pokémon är dock ett måste i mitt lag, alltid. Utöver det blir det lite som det blir. Men det är många gånger som jag har velat byta ut Surskit.
 
Men jag höll ut, och till slut utvecklades denna lilla krabat till Masquerain och blev faktiskt användbar. Vips hade jag en vatten-Pokémon! Så det går ändå, även om det ibland känns lite ostrukturerat. Men än har vi en lång bit kvar.
 

Kommentarer

Skriv gärna vad du tycker!

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (Publiceras inte på bloggen)

URL/Bloggadress:

Här skriver du dina tankar:

Följ mig på:

Twitter | Instagram |




Hej! Jag heter Emelie. I den här bloggen skriver jag en hel del om tv-spel, men det blir ibland annat också!


RSS 2.0